حبس ابد حمید نوری یکی از جلادان قتل عام زندانیان سیاسی!

باید محکومیت نوری را به همه مردم ستمدیده، همان مردمی که فرزندان‌شان به دست جنایتکارانی چون رئیسی، نیری و… در «هیئت مرگ» و مزدوران و جلادانی هم چون حمید نوری در خدمت به هیئت مرگ اعدام شدند، به خانواده‌های جانباختگان به ویژه مادران دادخواه که نقش مهمی در افشای جنایات رژیم در قتل عام زندانیان سیاسی دهه شصت و تابستان خونین شصت و هفت برعهده داشتند، تبریک گفت.

تبریک به تشکلات و فعالین مبارز و رادیکال زن که در تمامی سال‌ها پس از قتل عام زندانیان سیاسی، این جنایت فراموش نشدنی و نه بخشودنی را افشا کردند و بر سر این حقیقت که زنان زندانی سیاسی هم به دلیل سیاسی بودن و هم به دلیل زن بودن مورد شکنجه‌های ویژه جنایتکاران قرار داشتند، پای فشردند و آن را افشا نمودند.

تبریک به همه سازمان ها، احزاب و فعالین مبارز و آزادیخواهی که در افشای قتل عام زندانیان سیاسی دهه شصت و تابستان شصت و هفت توسط رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی، در طی سال‌ها دخالت آگاهانه کردند و در پرده برداشتن از این جنایت سهم داشتند.

تبریک به همه دادخواهان، به همه کسانی که در محکومیت حمید نوری فعالیت کردند و نقش داشتند.

در تمامی سال‌های پس از قتل عام نسلی از بهترین و فداکارترین انسان‌ها به دست رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی، افشای سکوت رضایت‌مند قدرت‌های امپریالیستی و رسانه‌های فارسی زبان‌شان و همه دار و دسته‌های وابسته به امپریالیست‌ها نسبت به این قتل عام؛ در دستور کار نیروهای مبارز و انقلابی قرار داشت.

بسیاری از مادران دادخواه از میان ما رفته اند، اما پایداری، شجاعت و استقامتی که در تمامی سال‌ها با سختی‌های فراوان، خاوران‌ها را، همان گورستان‌هایی که مملو از گورهای دست جمعی بی‌نام و نشان از هزاران زندانی سیاسی است به عنوان سند جنایت جمهوری اسلامی، حفظ کردند، خود عامل مهم و تعیین کننده‌ای بودند که امروز فرد مزدور و جنایت کاری هم چون حمید نوری به حبس ابد محکوم شود.

محکوم شدن حمید نوری جنایتکار؛ تازه اول کار است و محاکمه رئیسی و تمامی جلادانی که مسبب قتل عام یک نسل مبارز و انقلابی، همان کسانی که سودای جامعه نوین عاری از ستم و استثمار را در سر می‌پرورانند، در دادگاه‌های مردمی توسط توده‌های ستمدیده در راه است.

۲۳ تیر ۱۴۰۱ / ۱۴ ژوئیه ۲۰۲۲

از نشریه هشت مارس شماره ۵٧

نوامبر ٢٠٢٢ / آبان ١٤٠١