در همبستگی با کارزارِ نه! به نام بشریت، ما زیر بار یک آمریکای فاشیست نخواهیم رفت!

در همبستگی با کارزارِ

«نه! به نام بشریت، ما زیر بار یک آمریکای فاشیست نخواهیم رفت!»

 

همه‌ی ما می‌دانیم که دونالد ترامپ روز 20 ژانویه به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا بر مسند قدرت خواهد نشست. این موضوع باعث نگرانی میلیون‌ها نفر نه‌ تنها در آمریکا بلکه در سراسر جهان شده است.

ترامپ کمپین انتخاباتی‌اش را بر مبنای برتری مردانه، برتری سفیدپوستان، شوونیسم ملی، تهدید به حمله علیه پناه‌جویان و مسلمانان و مسابقه‌ی تسلیحات هسته‌ای طراحی کرد؛ بنابراین فرودستی زنان، تحقیر هم‌جنس‌گرایان، نژادپرستی و تبعیض علیه غیرسفیدپوستان، ستمگری علیه سایر ملیت‌ها و مذاهب، تهدید به یک مسابقه‌ی هسته‌ای دیگر و درنتیجه خطر یک جنگ ویران‌گر با سلاح‌های کشتارِ جمعی بخشی جدایی‌ناپذیر از برنامه‌های اوست. او هم‌چنین قول داده است که تولید گازهای گلخانه‌ای را که تهدیدی برای کل کره زمین و زندگی نسل آینده است، افزایش دهد.

او عقب‌افتاده‌ترین، پوسیده‌ترین و ارتجاعی‌ترین ارزش‌ها و ایده‌ها را گرد هم آورده تا نوع حکومتی را که در حال طرح‌ریزی‌اش است، مشخص کند: فاشیسم. به این شکل یک نماینده‌ی سرمایه‌داری امپریالیستی برای حاکمیت در آمریکا و ستم و استثمارِ دیگر کشورها در خدمت به منافع جهانی‌اش نقشه می‌ریزد. حاکمیتی که تهدیدی برای بشریت و کل کره زمین است و می‌توان آن را با آلمان نازی مقایسه کرد که دسترسی بیشتری به سلاح‌های کشتار جمعی قدرتمندتر دارد.

ما از شیوه‌ای که زنان این‌چنین حقیروخوار شمرده می‌شوند آن‌هم توسط کسی که قرار است بر یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان حاکمیت کند، بسیار منزجریم.

زنان ایران تجربه‌ی یک رژیم تئوکراتیک را دارند که بر مبنای دین و ارزش‌های عقب‌مانده و ضد زن به قدرت رسید. بسیاری باور نداشتند که حاکمین نوین بتوانند چنین ایده‌های زن‌ستیزانه‌ای را اعمال کنند؛ اما اعلام اجباری شدنِ حجاب بلافاصله بعد از به قدرت رسیدن رژیمِ اسلامی اولین حمله علیه حقوق زنان بود که اعتراض ده‌ها هزار زن در تهران را برای چند روز متوالی به دنبال داشت. ازیک‌طرف رژیم با تکیه بر پایه‌های محافظه‌کارش  و از طرف دیگر نادیده انگاشته شدن جدیت این حمله از طرف بسیاری نیروها ازجمله نیروهای انقلابی و مترقی - تحت این عنوان که این مسئله‌ای فرعی و غیرعمده است - زنان را از حمایتی که سزاوار آن بودند و به آن احتیاج داشتند، محروم کرد. پیرو آن، رژیمِ مذهبی و زن‌ستیز بر فشار خود علیه زنان افزود و به‌طور روزافزونی آن‌ها را از فعالیت‌های اجتماعی محروم کرد. زیاد طول نکشید که حملات علیه زنان، به حمله علیه اقلیت‌های ملی و محدود کردن حقوقِ فردی، علیه اقلیت‌های مذهبی، کمونیست‌ها و سایر گروه‌های مخالف گسترش یافت تا به نقطه‌ای رسید که ده‌ها هزار نفر از اعضا و هواداران سازمان‌های انقلابی و دیگر گروه‌های اپوزسیون، زندانی، شکنجه و اعدام شدند و حکومت شکنجه و وحشت هنوز ادامه دارد.

از آن زمان تا امروز زنان با افت‌وخیز به مقاومت و مبارزه‌ی خود علیه این رژیم زن‌ستیز ادامه داده‌اند. ما زنان ایرانی به خوبی به این مسئله آگاهیم که رهایی‌مان در گرو مبارزه برای سرنگونی انقلابی رژیم بنیادگرای جمهوری اسلامی است.

ما کاملاً و عمیقاً درک می‌کنیم که خوار و پست شمردن زنان چه مفهومی دارد. ما درد تبعیض را احساس می‌کنیم، چه در مورد زنان باشد و یا در مورد بقیه‌ی اقشار و طبقات جامعه.

ما می‌خواهیم با تمام وجود از تلاش و کوشش شما برای متحد کردن و سازمان‌دهی همه‌ی کسانی که نمی‌توانند کنار بایستند و شکل‌گیری یک آمریکای فاشیست را مشاهده کنند، قدردانی کنیم.

ما از تلاش شما برای متشکل و متحد کردن اقشار مختلف مردم و مبارزه برای جلوگیری از به قدرت رسیدن رژیمی به سرکرده‌گی ترامپ/ پنس و نرفتن به زیر بارِ نقشه‌های حقیقتاً هولناک‌شان، کاملاً حمایت می‌کنیم.

مهم نیست که ما در کجای جهان قرار داریم، ما خطراتی که از جانب ترامپ/ پنس و باند آن‌ها نه‌تنها آمریکا بلکه کل جهان را تهدید می‌کند، قویاً احساس می‌کنیم و نمی‌توانیم در مقابل آن بی‌تفاوت باقی بمانیم بلکه مصمم هستیم که در این مبارزه سهم بگیریم و بخشی از آن باشیم.

این وظیفه‌ی ماست که در مقابل ستم برزنان، نژادپرستی و دامن زدن به ترس و تنفر از پناه‌جویان و پیروان مذاهب دیگر مبارزه کنیم.

این وظیفه‌ی ماست که هر آن‌چه از دست‌مان برمی‌آید انجام دهیم تا حرکت دیوانه‌وار به‌سوی مسابقه‌ی تسلیحات هسته‌ای و خطری که ازاین‌جهت بشریت و کل کره زمین را تهدید می‌کند، جلوگیری کنیم.

همه‌ی این‌ها در شرایط کنونی به این بستگی دارد که به‌هیچ‌وجه زیر بار یک آمریکای فاشیست نرویم.

مبارزه‌ی شما علیه یک آمریکای فاشیست به سرکردگی ترامپ/ پنس، مبارزه‌ی ما و هم‌چنین مبارزه‌ی همه‌ی انقلابیون و آزادی‌خواهان جهان و همه‌ی ‌کسانی است که برای جهانی بدون ستم و استثمار مبارزه می‌کنند.

روز 20‌ام ژانویه ما در کنار شما و هم‌چنین میلیون‌ها مردمی خواهیم بود که در آمریکا و سراسر جهان مصمم هستند زیر بار فاشیسم نروند.

مبارزه شما مبارزه‌ی ماست!

 

سازمان زنان 8 مارس (ایران – افغانستان)

26 دسامبر 2016

www.8mars.com

zan_dem_iran@hotmail.com

https://facebook.com/8Mars.org