پیام به شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی زنان برای لغو قوانین زن ستیز

پيام به شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی زنان برای لغو قوانين زن ستيز!

اعتراض به قوانين زن ستيز همواره بر حق است!

زنان و مردان آزاده

قوانين نابرابر سالهاست که زندگی ما زنان را به جهنم بدل کرده است و مبارزه با اين قوانين از عرصه های مهم مبارزات زنان در 27 سال اخير است. لغو کليه قوانين نابرابر و زن ستيز خواستی است بر حق که تحققش قدم مهمی در جهت برابری زن و مرد و احقاق حقوق دموکراتيک مردم است.

ما از مبارزه برای تحقق اين امر دفاع می کنيم و فراموش نمی کنيم که اين قوانين بر پايه شرع و مذهب بنا شده اند و لغو آنها بدون کوتاه شدن دست مذهب از قانون و جدائی کامل دين از دولت ممکن نيست. و در اين صورت جمهوری اسلامی ديگر در کار نخواهد بود.

امروز که هيولای جنگ و تحريم اقتصادی مردم ما را تهديد می کند مبارزه برای لغو کليه قوانين نابرابر و اصرار بر احقاق حقوقمان نه تنها موضوعيت خود را از دست نمی دهد بلکه نبايد بگذاريم که خواسته های زنان يک بار ديگر به بهانه ملاحظات به اصطلاح «بزرگتر» به حاشيه رانده شود و يا مبارزاتمان به پشتوانه و دنبالچه يکی از طرفين منازعه تبديل شود. نه اميد تغيير از حکومتی که شمشير زن ستيزی اش را هرگز غلاف نکرد مبارزات ما را به پيش می برد و نه اميد کمک از قدرت هايی که با پشتوانه بمب هايشان فسيل های زنده را در افغانستان و عراق بر مسند قدرت نشاندند. ما زنان ايران با دست خالی در طی اين ربع قرن دستاوردهای بی نظيری داشتيم و امروز نيز تنها با مبارزات مستقل خود است که می توانيم قدم های مهمی در راه رسيدن به رهايی برداريم.

بر پايه اين شناخت است که ما و جمعی از فعالين رهائی زنان در کارزار لغو کليه قوانين نابرابر و مجازات های اسلامی در هشت مارس 2006 يکی از بزرگترين اعتراضات زنان در خارج کشور را سازمان داديم و در عين مطرح کردن خواسته های پايه ای زنان کوشيديم قطب سومی در مقابله با جمهوری اسلامی و نيروهای بنيادگرا از يک طرف و قدرتهای امپرياليستی از طرف ديگر مطرح کنيم. ما کماکان در حد توان خود در شکل گيری چنين قطبی خواهيم کوشيد. مسلما با ياری تمامی آزاديخواهانی که به نقش مبارزات رهائی بخش زنان در تولد جهانی عاری از ظلم آگاهند تحقق اين امر نزديک تر خواهد شد.

پيش بسوی اتحاد صفوف مبارزاتی زنان در مسير رهائی

سازمان زنان هشت مارس (ايرانی – افغانستان)

22 خرداد 1385