دست تعرض جمهوری اسلامی از فعالين جنبش زنان کوتاه

دست تعرض جمهوری اسلامی از فعالين جنبش زنان کوتاه!

تمامی دستگير شدگان 22 خرداد بايد فورا آزاد شوند!

ديروز چماقداران جمهوری اسلامی وحشيانه به تجمع اعتراضی زنان در ميدان 7 تير تاختند، با چماق و باتوم و مشت و لگد به شرکت کنندگان حمله کردند و عده زيادی از شرکت کنندگان در تجمع و رهگذرانی را که به وحشيگری هايشان اعتراض داشتند دستگير کردند.

حمله به زنانی که خواهان احقاق اوليه ترين حقوق انسانی خويش می باشند بار ديگر ثابت کرد شمشير زن ستيزی جمهوری اسلامی که از ابتدای به قدرت رسيدنش گاه و بيگاه بر پيکر ما زنان فرود آمده هيچگاه غلاف نشد و تا اين رژيم برجاست، غلاف نخواهد شد. اين حرکت وحشيانه نشان داد که اين رژيم بر بردگی زنان استوار است و کوچکترين صدای حق طلبانه زنان بنيادش را به لرزه می افکند.

حمله ای چنين وحشيانه به تجمعی صلح آميز که خواهان اوليه ترين حقوق انسانی زنان بود و حتی خواسته هائی چون لغو حجاب اجباری را نيز مطرح نکرده بود، نشان داد که امروز اين رژيم چنان مشروعيت خود را از دست داده و پايه هايش چنان سست اند که حتی تجمعی صلح آميز را خطری برای موجوديت خود می بيند.

درگيری شجاعانه شرکت کنندگان با نيروهای انتظامی ريز و درشت و مسلح جمهوری اسلامی و حمايت بی پروای رهگذران از تجمع کنندگان شمه ای بود از اين که زنان ايران می توانند و بايد در صف مقدم مبارزات دموکراتيک مردم ايران برای آزادی و برابری قرار گيرند.

ما از همه آزاديخواهان و فعالين جنبش زنان می خواهيم که به مقابله با اين حرکت زبونانه جمهوری اسلامی به پا خيزيند تا با هم به طرق مختلف برای آزادی دستگير شدگان 22 خرداد مبارزه کنيم.

سازمان زنان هشت مارس (ايرانی- افغانستانی) 23 خرداد 1385