گزارشی از مراسم روز کومه له در هلند

گزارشی از مراسم روز کومه له در هلند

Tekstvak:  روز 10 فوریه بنا به دعوت تشکیلات خارج از کشور حزب کمونیست ایران از فعالین سازمان زنان هشت مارس واحد هلند به مناسبت 26 بهمن سال روز اعلام  فعالیت علنی کومه له؛ در گرامی داشت یاد و خاطره هزاران انقلابی مبارز که جان شان را در راه آرمان های انقلابی شان دادند؛ در مراسم روز کومه له در شهر لیدن هلند شرکت کردیم.

مراسم با خوش آمد گویی و با پخش سرود انترناسیونال و سپس به یاد جان باختگان با یک دقیقه سکوت آغاز گردید.

بعد از خوش آمد گویی از طرف برگزار کنندگان مراسم؛ سرود انترناسیونال پخش گردید و به یاد جانباخته گان راه سوسیالیسم و آزادی؛  بعد از یک دقیقه سکوت  برنامه آغاز شد.

پیام حزب کمونیست ایران از طرف یکی از فعالین این حزب به زبان کردی خوانده شد. سپس تاریخچه کوتاهی از فعالیت های این حزب و برگزاری این مراسم به زبان هلندی و فارسی خوانده شد. همچنین دو قطعه شعر به زبان کردی ارائه شد.

در ادامه برنامه سازمان ها و احزاب پیام های خود را به این مراسم ارائه دادند. از جانب ما نیز پیامی خوانده شد که مورد استقبال شرکت کننده گان واقع شد.

 در بخشی از این پیامی آمده بود که: 

"ضمن گرامی داشت روز کوموله؛ با ادای احترام؛ به همه مبارزینی که؛ جانشان را نثار آرمان های بزرگ و انسانی شان کردند.

درود بر زنان و مردان مبارز که بار دیگر موج نوینی از مبارزات را در ایران آفریدند! دورد بر دختر شجاع خیابان انقلاب؛ دختری که پرچم دار مبارزه علیه حجاب اجباری شد.

زنان؛ پیشروان جدی و خشمگین به چالش کشیدن این حاکمیت هستند. چرا که یکی از ستون های‌ اصلی نظام سرمایه داری؛ فرودستی؛ ستم و کنترل بر بدن زن است.

زنان ایران باید با به آتش کشیدن حجاب اجباری این سمبل اسارت زنان و نماد کنترل دولتی، مذهبی و مردسالارانه، پرچم ایدئولوژیک - سیاسی جمهوری اسلامی را در جهت سرنگونی انقلابی رژیم جمهوری اسلامی قرار دهند.

ما ضمن همبستگی با مردم عفرین و مبارزین خلق کُرد, حملات اشغالگرانه ارتش ترکیه و حامیان غربی و امپریالیستی اش؛ جنایات دولت اردوغان و کشتار مردم این منطقه را محکوم و مرزبندی خود را علیه امپریالیست‌ها و دولت‌های ارتجاعی اعلام می داریم."

این مراسم پس از صرف شام و با موزیک و پایکوبی به پایان رسید.

فعالین سازمان زنان هشت مارس ( ایران- افغانستان) / هلند

13 فوریه 2018