همه فعالین زن دستگیر شده توسط طالبان زن ستیز، باید بدون قید وشرط آزاد گردند!


در روزهای اخیر فیلم کوتاه و تکان دهنده ای در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که در آن زنی فریاد کنان می گوید که طالبان در خانه ش را برای دستگیری او و دیگر زنان خانواده می کوبند و از مردم طلب کمک می کند!

اسوشیتدپرس در گزارشی هویت این زن را تمنا زریاب پریانی اعلام کرد که او و خواهرش در شامگاه 29 دی 1400 توسط طالبان در کابل با ضرب و شتم بازداشت شده اند. طبق معمول همه مرتجعین، خبر این دستگیری توسط سخنگوی طالبان تکذیب و این فیلم هم توسط او به عنوان یک «نمایشنامه ساختگی» معرفی شد! خالد همراز، سخنگوی استخبارات طالبان هم بدون رد خبر دستگیری در توییتی نوشت:«توهین به ارزش های دینی و ملی مردم افغانستان دیگر قابل تحمل نیست.»

این کاملا درست است که به آتش کشیدن حجاب توسط زنان جسور در خیابان های کابل به واقع به زیر پا گذاشتن ارزش های دینی این نیروی به شدت زن ستیز است. در حقیقت به آتش کشیده شدن حجاب، به آتش کشیدن شدن پرچم سیاسی- ایدئولوژیک این نیروی بنیادگرای اسلامی است. چرا که طالبان کابل نیز هم چون طالبان تهران، با شلاق شریعت اسلامی، در اشکال حجاب اجباری و قوانین ضد زن است که می تواند به جهانیان اعلام کند که در افغانستان نیز حکومتی اسلامی در قدرت است!

فعالین زن از زمان به قدرت رساندن طالبان توسط امپریالیست های آمریکائی و دولت های مرتجع منطقه هم چون پاکستان، با پیشبرد مبارزه و مقاومت خود، پر قدرت اعلام کردند که طالبان را به رسمیت نمی شناسند و به قوانین و احکام ضد زنش گردن نمی گذارند. زنان تا کنون «قدر قدرتی» طالبان را به پشیزی نخریدند و مبارزه و مقاومت خود را علیه آنان پیش برده اند. این وظیفه همه نیروهای مبارزاست که با همبستگی وحمایت از مبارزات زنان، به شکل گیری یک جنبش فراگیر و اعتراضات گسترده، علیه طالبان دامن بزنند.

ما دستگیری تمنا زریاب پریانی و همه فعالین زن بازداشت شده را به شدت محکوم می کنیم و خواهان آزادی بدون قید و شرایط آنان هستیم. ما از همه نیروهای آزادیخواه، مترقی و انقلابی می خواهیم که برای آزادی همه فعالین زنی که به دلیل تن ندادن به احکام و قوانین ضد زن طالبان بازداشت و زندانی شده اند، بکوشند.

ما از همه نیروهای مبارز در سراسر جهان می خواهیم که صدای مبارزه و مقاومت زنان افغانستان علیه طالبان، این نیروی تا مغز استخوان زن ستیز، باشند و اینگونه حمایت و همبستگی فعالانه خود را نشان دهند.

سازمان زنان هشت مارس (ایران-افغانستان)

21 ژانویه 2022 برابر با 1 بهمن 1400