درود بر شورشگران زحمت کش سراوان!

مردم زحمتکش سراوان خصوصا جوانان در برابر قتل سوخت برانی که روز دوشنبه ۴ اسفند به دست سرکوبگران جانی سپاه پاسداران و نیروهای نظامی کشته و زخمی شدند، با حمله و تسخیر فرمانداری، مسدود کردن محور ترانزیتی چابهار به راسک، آتش زدن خودروهای نظامی و… اعلام کردند که به درستی می‌دانند که مسئول اصلی قتل و زخمی شدن سوخت بران رژیم است. به همین دلیل هم بسیاری از شهرهای این استان در حمایت از جوانان و مردم سراوان با بستن جاده‌ها و بستن مغازه‌ها از آنان حمایت کردند.

سیستان و بلوچستان تبلور متمرکز چهره خونین و کثیف رژیم جمهوری اسلامی است. مردم زحمتکش این منطقه توسط رژیم حاکم محکوم به مرگ تدریجی شده اند. محرومیت از اشتغال، محرومیت از نان، محرومیت از آب، محرومیت از برق، جاده، بهداشت، تحصیل، و… این محرومیت‌ها باعث شده است که جوانان به کار سوخت بری برای به دست آوردن لقمه نانی تن به سختی‌های طاقت فرسای این کار بدهند و مهم تراز آن برای گریز از دست پاسداران و گلوله های‌شان از راه‌های به مراتب دشوار و خطرناکی گذر کنند. اما از آن جا که قاچاق سوخت به افغانستان و پاکستان در دست باندهای مافیای دولتی است، در نتیجه سوخت بران، محکوم به مرگ توسط سرکوبگران سپاه و نیروهای نظامی می‌شوند.

سیستان و بلوچستان از زاویه منابع زیر زمینی بسیار غنی است. معادن طلا، مس، کروم و منگنز. اما این معادن در انحصار دولت مردان است و از سودهای کسب شده در ارتقاء و سطح زندگی مردم به کار برده نمی‌شود، بلکه به منبعی مالی در خدمت انباشت سرمایه و هم چنین تخصیص بودجه برای سرکوب مردم قرار می‌گیرد.

مرکز زندگی مردم این منطقه فقر و فلاکت است، زندگی در سایه مرگ! وقتی کودکان دختر و پسر در این منطقه برای آب آشامیدنی کشته و زخمی می‌شوند، وقتی که سن زندگی بسیاری از زنان این منطقه به خاطر ستم‌های چندگانه جنسیتی، ملی، مذهبی و تحمل فشار ناشی از فقر به سی سال هم نمی‌رسد، وقتی که وظیفه تامین زندگی بر دوش کودکان این منطقه قرار دارد، وقتی که جوانی سوخت بران به خاطر سنگینی باربری به پیری زودرس بدل می‌شود… تنها یک راه در مقابل مردم زحمتکش این منطقه قرار دارد: سرنگونی انقلابی رژیم جمهوری اسلامی و بنا کردن جامعه نوینی که از آن طریق، تغییر و تحولی واقعی در موقعیت سیستان و بلوچستان، کردستان و خوزستان و… به و جود آید که مردم ستمدیده این مناطق بتوانند دست در دست هم برای ساختن جامعه بدون ستم و استثمار، ستم ملی، ستم مذهبی، ستم جنسیتی فعالیت کنند و این چنین به زندگی معنای واقعی ببخشند.

سازمان زنان هشت مارس (ایران-افغانستان)

۶ اسفند ۱۳۹۹ برابر با ۲۴ فوریه ۲۰۲۱