فراخوان به تجمع اعتراضی:

فراخوان به تجمع اعتراضی:

درحمایت از حقوق شهروندان افغان در ایران- لندن

 

رژیم نژادپرست جمهوری اسلامی بار دیگر حمله گسترده و سازمانیافته ای را علیه افغانی های مقیم ایران براه انداخته است. برخورد نژادپرستانه نسبت به شهروندان افغانی درایران در 30 سال گذشته پیوسته ادامه داشته و هیچ گاه متوقف نشده است.

پیش در آمد جنایات اخیر در یزد، حمله نژادپرستانه ای است که از طرف رژیم درسطح کشور و استانهای مختلف به اجرا در آمده است. تا کنون حضور شهروندان افغان در 28 استان از 31 استان ایران کاملا ممنوع و یا بخشا محدود شده است. در استان فارس  ارائه هر گونه خدمات از قبیل استفاده از وسائل نقلیه، تحصیل، تهیه دارو و حتی فروش مواد غذایی به شهروندان افغان ممنوع اعلام شده است.

میلیونها کارگر و زحمتکش افغانی در اثر مداخلات امپریالیستها و جنگ های داخلی بین بنیادگرایان و با پشتیبانی مستقیم جمهوری اسلامی از امپریالیستها و بنیادگرایان در افغانستان، مجبور به ترک کشور خود و پناه آوردن به کشورهای همسایه و سایر کشورهای جهان شدند.

کارگران و زحمتکشان افغان در ایران، به جانکاه ترین کارها تحت بدترین شرایط در کوره پزخانه ها، مزارع، کشتارگاهها، کارهای ساختمانی، سنگ بری، چاه کنی و کارهای نظافتی و.... تن داده اند و در محروم ترین محله ها و فقیرانه ترین خانه ها زندگی می کنند. از هیچ حقوق شهروندی برخوردار نیستند، امنیت جانی و شغلی ندارند. مورد تحقیر و اهانت نژاد پرستانه اراذل و اوباشان رژیم و افراد نا آگاه متاثر از فرهنگ و شونیزم ایرانی قرار دارند. در این میان زنان افغانی علاوه بر فرودستی حاکم بر زنان در جامعه، بخاطر افغان بودن شان نیز تحت بدترین فشار ها قرار می گیرند و از این رو جزو ستمدیده ترین ستم دیده گان جامعه هستند.

کارگران و زحمتکشان افغانستانی که در ایران زندگی می کنند بخشی جدایی ناپذیر از مردم ایران و طبقه کارگر را تشکیل می دهند و این حق مسلم آنها است که در هر جای ایران سکونت کنند و از خدمات ارائه شده توسط خود و بقیه مردم و منابع و تولیدات جامعه بهره مند گردند.

بر کسی پوشیده نیست که رژیم جمهوری اسلامی می خواهد با هجوم وحشیانه و جنایتکارانه به شهروندان افغان، اذهان توده های مردم را از بحران سیاسی و اجتماعی گسترده که دامنگیر رژیم اش است، منحرف کرده و چند صباحی بر عمر ننگین خود بیافزاید.

اتحاد و همبستگی زنان، کارگران و زحمتکشان افغانی و ایرانی در راستای سرنگونی رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی تنها راه برای رسیدن به جامعه ای است که عاری از ستم و استثمار و نژاد پرستی می باشد.

ما از همه انسانهای آزادیخواه و مترقی می خواهیم که به دفاع از زحمتکشان افغانستانی در مقابل هجوم افسار گسیخته حاکمین مرتجع جمهوری اسلامی به آکسیون اعتراضی ما در روز شنبه 21 ژوئیه بپیوندند تا همراه هم بتوانیم به افشای هر چه بیشتر نژاد پرستی رژیم جنایت پیشه جمهوری اسلامی بپردازیم.

 

زمان :شنبه21 ژوئیه 2012 از ساعت 13 تا 15

مکان:177-179 Hammersmith Rd, W6 8BS  

مقابل دفترهواپیمائی جمهوری اسلامی

 

نزدیکترین آندرگراند: Picadilly & District Lines

 

سازمان زنان هشت مارس (ایران-افغانستان)- انگلستان