به مناسبت 24 امين سالگرد زندانيان سياسی

دعوت به گردهم آیی در برمن - آلمان

 

پيش بسوی جامعه ای که در آن هيچ کس بخاطر داشتن عقايد مخالف زندانی و اعدام نگردد!

از بدو قدرت گيری رژيم جمهوری اسلامی زمانی که اعلام کرد زنان بايد حجاب اين سمبل بردگی را بر سر کنند، زمانی که قوانين ارتجاعی و قرون وسطائی خود را بر زنان تحميل کرد، زمانی که سياست و منش مردسالارانه  و پدر سالارانه خود را در خانه، محل کار و در اجتماع بر زنان تحميل کرد، زمانی که کليه تشکلات را غير قانونی اعلام نمود، زمانی که حمله وحشيانه اش به کردستان را آغاز کرد، زمانی که اراذل و اوباشش را روانه حمله به ميز کتاب های نيروهای انقلابی کرد، زمانی که تحت نام انقلاب فرهنگی به دانشگاهها حمله کرد، زمانی که دسته دسته جوانانی که در احزاب و سازمانهای انقلابی و مبارز متشکل بودند را دستگير و زندانی کرد، به مردم اعلام کرد که سرکوب بخش جدايی ناپذير هويتش خواهد بود و اين تنها وسيله برای ادامه حيات ننگينش است.

بيست و چهار سال از هولناک ترين واقعه تاريخ اخير ايران می گذرد. در مدتی کمتر از دو ماه، هزاران نفر از زندانيان سياسی به قتل رسيدند. پشت درهای زندان و درخفا، به دار آويخته شدند و تيرباران شدند. در همان زمان امپرياليستها با سکوت رضايتمدانه اين کشتار را تاييد کردند ونهادهای حقوق بشرشان نيز دم بر نياوردند.

بخش بزرگی از زندانيان سياسی زنان بودند. زنان زندانی بعنوان سمبل مقاومت در جامعه، توسط بازجويان و شکنجه گران به شديدترين وجهی مجازات شدند تا درس عبرتی برای کل زنان شوند. شلاق و شکنجه و تجاوز جيره زنان زندانی شد که حاضر نشدند تن به بردگی جمهوری اسلامی دهند.

این زندانیان، پژواک صدای مبارزه و مقاومت مردمی شدند که حاضر نبودند به ارتجاع اسلامی تن دهند. بسیاری از زندانیان سیاسی جان خود را فدای آرمان رهایی انسانها و جهانی عاری از ستم و استثمار کردند.

خاطره مقاومت و شکست ناپذيری زندانيان سياسی دهه 60 و تابستان 67 بخش مهمی از مبارزه برای سرنگونی رژيم جمهوری اسلامی است. مبارزه ای كه هدف نهاييش ايجاد جامعه ای است که در آن هيچ کس بخاطر عقايد مخالف زندانی و اعدام نگردد.

ما از تمامی زنان و مردان آزادیخواه می خواهیم  که در نشستی که به مناسبت بیست و چهارمین سالگرد کشتار زندانیان سیاسی ترتیب داده شده به ما بپیوندند تا همراه هم بتوانیم جنایات جمهوری اسلامی را هر چه بیشترافشا کنیم.

در این نشست اشرف و سوسن، دو تن از زنانی که تجربه زندانهای دهه 60 را پشت سر گذاشته اند با ما خواهند بود وما را در جریان تجربیات خود خواهند گذاشت.

 در ادامه میز گرد بحث و گفتگوی آزاد پیرامون این جنایات خواهیم داشت.

باشد تا بانک مبارزاتی ما گامی باشد برای درهم شکستن درهای زندانهای جمهوری اسلامی.

 

زمان: یکشنبه 30 سپتامبر2012 از ساعت 16 تا 18

مکان: لاگرهاووس، طبقه سوم – مدین کوبSchildstraße 19-22

             

سازمان زنان هشت مارس ( ایران- افغانستان ) آلمان -برمن 

www.8mars.com

8mars.br@gmail.com