دعوت به شرکت در مراسم روز جهانی زن

دعوت به شرکت در مراسم روز جهانی زن

"متحد و متشکل، علیه امپریالیستهای مردسالار،  علیه بنیادگرایان مذهبی زن ستیز"

 

موج تازه ای از تهاجم  علیه زنان در جهان و در ایران، آغاز گردیده است.

استفاده از زنان در صنعت سود آور سکس و پورنو، در ابعاد جهانی گسترده شده، آمارخشونت علیه زنان در اشکال گوناگون هم چون تجاوز، ضرب و شتم و خشونت خانگی همچنان رو به افزایش  است. جنگ‌افروزی‌ها و اشغال‌گری‌های سبعانه‌ی قدرت‌های امپریالیستی برای کنترل منطقه تحت بهانه‌های مختلف و رشد نیروهای اسلامی که در بنیادگرایی از هم پیشی می‌گیرند، زنان این منطقه را در موقعیتی به مراتب سخت‌تر و حقارت‌بارتر از گذشته قرار داده است. وضعیت زنان در این منطقه فریادی است بلند و فراخوانی است خشم‌آگین مبنی بر این که دیگر تحمل این شرایط ممکن نیست، بی‌تفاوتی در مقابل آن جایز نیست و مبارز‌ه‌ی انقلابی و سازمان‌یافته برای نابودی بنیادگرایان مذهبی و قدرت‌های امپریالیستی پدر/ مردسالار یک ضرورت عاجل است.

 

در ایران و در دولت روحانی علی رقم تبلیغات انتخاباتی پر زرق و برق  در دفاع از حقوق زنان و بر خلاف وعده های دل خوش کننده فعالین رفرمیست حکومتی و غیر حکومتی، نه تنها طرح های سرکوبگرانۀ دولت های پیشین در رابطه با زنان با جدیتی بیشتر ادامه یافت، بلکه هر روز طرح ضد زن تازه ای به تصویب رسید و وحشیانه به اجرا در آمد.  طرح افزایش جمعیت، طرح‌ عفاف و حجاب و تسهیل بازنشستگی قبل از موعد زنان، ایجاد محدودیت‌های متنوع در مورد تحصیل دختران و محدودیت‌های قانونی در مورد طلاق، حساب بانکی، مسافرت و... ، طرح حمایت از "آمران به معروف و ناهیان از منکر"، طرح‌ به اصطلاح "تکریم بانوان" یا طرح‌های مربوط به تفکیک جنسیتی در ادارات و دانشگاه‌ها و ممنوعیت کار شبانه برای زنان، سهمیه‌بندی جنسیتی، بومی‌گزینی و یا به عبارت دیگر محدودیت تحصیل دختران در مراکز آموزشی خارج از محل سکونت، تأیید و تحکیم ممنوعیت زنان از شرکت در بسیاری از رشته‌های ورزشی و نداشتن حق ورود به ورزشگاه‌ها برای تماشای مسابقات، همگی خبر از تحکیم قوانین تبعیض‌گرانه با نقشه کنترل و ممانعت از شرکت آزادانه‌ی زنان در فعالیت‌های اجتماعی و محدود و محدودتر کردن آن‌ها می‌باشد.

 

رژیم با این یورش زن‌ستیزانه‌اش که شامل وضع قوانین به شدت تبعیض‌آمیز علیه زنان، حمایت از اسیدپاشان،  اعدام ریحانه، و ترویج و گسترش خشونت افسار گسیخته علیه زنان در سطح جامعه است، اعلام می‌کند که اگر از طریق دین و فرهنگ و سنت و قوانین ارتجاعی نتوانسته زنان را مطیع کند، این‌بار به وحشیانه‌ترین شکل توسل خواهد جست.

در پس یورش خصمانه اخیر علیه زنان، ضعف و ناتوانی جمهوری اسلامی را نیز می‌توان مشاهده کرد. شکی نیست که جمهوری اسلامی از به تمکین در آوردن زنان در طول عمرش درمانده شده است. روحیه‌ی سرکش و مبارزه طلبِ دختران جوان، رژیم جمهوری اسلامی را عاجز کرده است و این بار رسما و از تریبون نماز جمعه، چوب تر ی چون اسید پاشی را، پاسخ مناسب به گستاخی زنان می خواند.

زنان در ایران و در جهان، تنها با مبارزه پی گیر، متشکل و متحد علیه عاملان ستم یعنی امپریالیسم و ارتجاع  می توانند به رهایی برسند.

از تمامی زنان و مردان آزاده که آرمان اشان دنیایی عاری از ستم و استثمار است دعوت می کنیم که با شرکت در راهپیمایی و نشستی که به مناسبت روز جهانی زن و همراه با زنان سایر کشورها   در شهر برمن آلمان، تدارک دیده شده است، هم بستگی خود را برای مبارزه علیه امپریالیسم و فندامنتالیسم اعلام کنند.

 

برنامه راهپیمایی و تجمع: میکروفون آزاد، موزیک، رقص و تأتر  روز یکشنبه 8 مارس

حرکت ساعت 14:00 Ziegenmarkt آخرین توقف از ساعت  15:00    Domshof

 

برنامه نشست: سخنرانی تشکلات مختلف به زبان آلمانی، گفتگو، پرسش و پاسخ، موسیقی و پذیرایی، روز شنبه 14 مارس از ساعت 14:00 در محل:

 Depot 44“ Schnoor-Viertel, Marterburg 44

 

سازمان زنان 8 مارس(ایران - افغانستان) واحد برمن

 

www.8mars.com

8mars.br@gmail.com