گزارش تظاهرات در روز جهانی حمایت از مبارزات کارگران ایران

گزارش تظاهرات در روز جهانی حمایت از مبارزات کارگران ایران

سازمان زنان هشت مارس در پاسخ به فراخوان چندین فدراسیون و اتحادیه کارگری در سطح جهان به منظور برگزاری روز جهانی حمایت از مبارزات کارگری در ایران روز جمعه 26 ژوئن 2009 به همراه چندین سازمان کارگری کانادا و احزاب و سازمانهای چپ و کمونیست ایران ازجمله حزب کمونیست ایران م-ل-م  در تظاهرات اعتراضی مقابل سفارت جمهوری اسلامی در اوتاوا برگزار شد. در این تظاهرات جمعیتی حدود 200 نفر شرکت داشتند. نمایندگان احزاب و گروهها پیام همبستگی خود را از مبارزات کارگری اعلام داشتند . مانا از طرف سازمان زنان هشت مارس ضرورت همبستگی جنبش زنان با جنبش کارگری را خاطر نشان کرد.در طول این آکسیون شعارهای مرگ برجمهوری اسلامی و آزادی زندانیان سیاسی و....داده میشد.

تعداد زیادی خبرنگار و روزنامه نگار در محل تظاهرات آمده بودند و با بسیاری از شرکت کنندگان مصاحبه میکردند. مصاحبه آناهیتا از فعالین جنبش کمونیستی و هم چنین سازمان زنان هشت مارس از کانال گلوبال پخش گردید.

تظاهرات به مدت سه ساعت ادامه داشت. حضور پر شور شرکت کنندگان، رژیم را مجبور به تعطیلی سفارت کرد. آنان تا پایان تظاهرات از ورود و خروج افراد به داخل سفارت جلوگیری به عمل آوردند.

سازمان زنان هشت مارس – واحد تورنتو

27 ژوئن 2009