گزارش تظاهرات علیه اعدام 5 زندانی سیاسی در مقابل سفارتخانه جمهوری اسلامی در اتاوا

روز جمعه ۲۱ مه ۲۰۱۰ به فراخوان شورای پشتیبانی از مبارزات مردم ایران، سازمان زنان 8 مارس بهمراه  دیگر نیروهای چپ و آزادی خواه  تظاهراتی در محکومیت رژیم آدم کش جمهوری اسلامی و محکومیت اعدام ۵ زندانی سیاسی، فرزاد کمانگر، شیرین علم هولی، فرهاد وکیلی، علی حیدریان و مهدی اسلامیان در مقابل سفارت رژیم در اتاوا شرکت کرد. در این گردهمایی پرچم های متعددی با شعارهای آزادی و برابری، سرنگون باد جمهوری اسلامی، مرگ بر حکومت ضد زن، زنده باد سوسیالیسم، کارگران جهان متحد شوید ...و پوسترهایی از جانباختگان اخیر در دست تظاهرکنندگان به چشم میخورد. سخنرانان متعددی به زبان های فارسی و انگلیسی سخنرانی کردند و ضمن اشاره به اعدام  ۵ زندانی سیاسی و اعتصاب شکوهمند مردم کردستان و دفاع از آزادی و برابری برای مردم ایران جمهوری اسلامی را محکوم کردند .

فعالین اتحادیه های معلمان، کارگران پست و نیز کارگران خدمات عمومی کانادا در این اکسیون شرکت کرده و از آن حمایت کرده بودند. ماری لو دانیلی، رئیس کشوری فدراسیون معلمان کانادا و  نیز لنیس لیمیلن رئیس کشوری اتحادیه کارگران پست کانادا طی سخنان مبسوط و شدیدالحنی ضمن اعتراض به جمهوری اسلامی بخاطر اعدام زندانیان سیاسی و نبود آزادی بیان و تشکل بخصوص نسبت به قتل رساندن فرزاد کمانگر بعنوان یک معلم و عضو طبقه کارگر اشاره کردند و تاکید نمودند جمهوری اسلامی با کشتن فرزاد به کل طبقه کارگر جهانی حمله کرده است و این عمل جنایتکارانه نباید بی پاسخ بماند. دنیس لیمیلن همچنین بر ضرورت مبارزه با سرمایه در همه جای دنیا از ایران تا تایلند و سریلانکا و کانادا تاکید نمود و ماری لو بر ادامه مبارزه معلمان کانادا و سراسر جهان درهمبستگی با معلمان و کارگران ایران تاکید کرد. هر دو سخنران خواستار آزادی فوری زندانیان سیاسی و دیگر معلمان و کارگران دربند در ایران شدند.

یکی از فعالین سازمان زنان 8 مارس پیام این سازمان را به زبان انگلیسی  خواند او با تاکید بر ستم مضاعفی که به شیرین علم هولی روا شده است خواهان سرنگونی کلیت نظام جمهوری اسلامی شد. احزاب و گروههای سیاسی مختلف سخنرانی کردند و سرود "سر اومد زمستون" توسط هما علیزاده و امیر زاهدی  اجرا گردید. این تجمع اعتراضی بعد از ۲ ساعت با شعارهای جمعی و اعلام اینکه مبارزه با جمهوری اسلامی کماکان و بی وقفه تا سرنگونی کامل آن توسط مبارزات آزادیخواهانه و برابری طلبانه مردم و طبقه کارگر ادامه خواهد داشت بپایان رسید.

       سازمان زنان هشت مارس( ایران – افغانستان) - تورنتو