گزارشی از روز جهانی زن 8 مارس در لوس آنجلس آمریکا

گزارشی از راهپیمائی  8 مارس روز جهانی زن  در لس آنجلس - آمریکا

روز شنبه 6 مارس ساعت 4 بعداز ظهر با وجود هوای ابری و ریزش نم نمک باران ، راهپیمائی با پوسترهای رنگی و با شعار مرکزی: زنجیرها را بگسلیم ! خشم زنان را به مثابه نيروی قدرتمندی برای انقلاب رها کنیم، آغاز شد.

یکی برگزار کننده گان  این راهپیمائی خطاب به شرکت کنندگان چنین آغاز کرد:

«اگر زنان در ایران علیه رژیم جمهوری اسلامی با مرگ دست و پنجه نرم میکنند، ما حتما میتوانیم راهپیمائی خود را با رقص وپایکوبی به مناسبت روز جهانی زن و دفاع از دستاوردهای مبارزاتی آنها در زیر کمی باران ادامه دهیم.»

از این راهپیمائی بیست گروه فعال در لس آنجلس و برکلی و سن دیاگو و سن خوزه پشتیبانی کرده و نقش فعالی را در طول راهپیمائی بر عهده داشتند.

یکی از فعالین تشکل زنان هشت مارس با دادن شعارهائی مثل : نه به بنیادگرائی مذهبی در ایران  و نه به امپریالیسم آمریکا هر دو دشمنان ما هستند و ما خواهان دنیای دیگری هستیم که به دست خود خواهیم ساخت فضا را پر کرده بود. مردمی که در این راهپیمائی گرد هم آمده بودند با آگاهی به این موضوع که نیمی از جمعیت دنیا را زنان تشکیل میدهند که تحت ستم قراردارند و با انرژی و حمایت فعالی که در این راهپیمائی از خود نشان دادند حس همبستگی بین اللملی را بالا بردند.

ترکیبی  متفاوت از سخنرانان و جوانانی که در این راهپیمائی حضور داشتند،نشان از همبستگی بین المللی در مبارزه علیه ستم بر زن و در دفاع از مبارزات زنان ایران علیه جمهوری اسلامی بود.

در این راهپیمائی شعر تکان دهنده ای توسط دو دختر جوان ایرانی، خوانده شد.  این شعر در مورد همکلاسی این دختران جوان بود . این دختران جان شاهد مرگ همکلاسی خود در مبارزات تابستان امسال بودند.این شعر تاثیر زیادی در شرکت کنندگان گذاشت.

دختران دانشگاه یو اس سی با دادن پیام همبستگی و تبریک روز جهانی زن، کارل دوانر فمنیست معروف که خود شاهد انقلاب 57 و به قدرت رسیدن این رژیم ضد زن بود ، با خواندن متنی اعلام همبستگی از مبارزات مردم ایران بویژه زنان و دختران نمود و نفرت عمیق خود را از این رژیم مطرح کرو و بعد لاری اورست نویسنده معروف  کتابی در مورد «اوضاع خاورمیانه و نقش کلیدی آن برای امپریالیسم آمریکا چه از نظر اقتصادی و چه از نظر سیاسی » ، سخنرانی ایراد کرد. در این سخنرانی لاری ضمن حمایت از مبارزات مردم ایران علیه جمهوری اسلامی، بر نقش زنان بعنوان حلقه کلیدی در این مبارزات و تغییر و تحولات رادیکال و ریشه ای در جامعه تاکید کرد.

سانسارا تیلور زنی جوان و مبارز که به نمایندگی از جزب کمونیست انقلابی امریکا در این راهپیمائی شرکت داشت ضمن حمایت و پشتیبانی از مبارزات زنان در ایران ضرورت همبستگی بین المللی این دوران و اینکه تاثیرات جنبش زنان در خاورمیانه در سراسر جهان نقش کلیدی میتواند داشته باشد، سخنرانی کرد.

دختری به نام نرگس خستو که افغان امریکائی اهل برکلی بود در اعتراض به سیستم مرد سالاری شعری را که خود سروده بود برای شرکت کنندگان در راهپیمائی با فریادی  بلند  بنام « من یک زنم» که فضای وست وود را پر کره بود،خواند. شعرش و چگونگی اجرایش مورد استقبال شرکت کننده گان قرار گرفت.

در خاتمه یکی از فعالین سازمان زنان 8 مارس ضمن بیان شرایط این دوران و تاکید بر دستاوردهای مبارزاتی مردم بویژه زنان در ایران پرداخت و در مورد رهبران «سبز» که تلاش دارند سوار این موج مبارزاتی مردم شده و آن را به بیراهه بکشانند، افشاگری نمود. وی همچنین به نقش و برنامه های امپریالیستهای آمریکائی و شرکا پرداخت که چگونه در پی منافع خود هستند و برای اینکه بتوانند رهبری ارتجاعی دیگری را مثل «سبز» را بر جنبش مردم ایران تحمیل کنند، از هیچ کمکی به اینان دریغ نمی کنند . در واقع هم امپریالیستها و هم رهبران «سبز» و هوادارانشان در پی بی اعتبار کردن انقلاب و تبلیغ اصلاحات در چارچوب همین سیستم ارتجاعی اند. وی تاکید کرد که چرا زنان نمی توانند به خواستهای خود بدون  سرنگونی کامل حکومت دینی جمهوری اسلامی برسند و بر این پایه ما زنان خواهان انقلاب هستیم نه یک کلام بیشترو نه یک کلام کمتر .

در این تظاهرات با وجود باران، 200 نفر از ملیت های مختلف شرکت کردند. تظاهرات با باران بسیار شدید با موزیکی که دی جی ساخته بود و با شعار زنجیر ها را بگسلیم، خشم زنان را به مثابه نيروی قدرتمندی برای انقلاب رها کنیم، پایان یافت.

 

فعالین سازمان زنان هشت مارس(ایران-افغانستان)- آمریکا

 www.8mars.com  /  zan_dem_iran@hotmail.com