گزارشی از تظاهرات علیه انتخابات جمهوری اسلامی مقابل کنسولگری ایران در لندن

گزارشی از تظاهرات علیه انتخابات جمهوری اسلامی مقابل کنسولگری ایران در لندن

     

فعالین سازمان زنان هشت مارس (ایران ـ افعانستان) درانگلستان روز جمعه ۱٢ ژوئن برابر با ۲٢ خرداد ۱٣٨٨  از ساعت ۳۰:٩ صبح تا ساعت ٤ بعدازظهر به همراه سایر سازمان‏ها و احزاب مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی در لندن، دست به تظاهرات زدند. در این تظاهرات هر یک از گروه‏های شرکت کننده سخنانی را در  افشاگری سی سال حاکمیت خونین جمهوری اسلامی ایراد نمودند. در بخشی از سخنرانی یکی از فعالین سازمان زنان هشت مارس چنین گفته شد:«روی سخن من با شما رای دهندگان است. روی سخن من با شما جوانان رای‏دهنده است. روی سخن من به خصوص با شما دختران جوان است، شما مجبور نیستید بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنید. تاریخ سی ساله خونین جمهوری اسلامی بر علیه زنان، دانشجویان و کارگران بوده است. به یاد داشته باشید که رژیم سه هفته بعد از رسیدن به حکومت در سال ۱٣۵٧ حجاب اجباری را به شما تحمیل کرد، اما زنان در مقابل حجاب اجباری دست به تظاهرات  با شکوهی زدند و از آن زمان تاکنون به مبارزات خودشان برای کسب مطالبات پایه‏ای ادامه دادند و به همین دلیل است که رژیم مجبور شده است که گشت‏های امر به معروف و نهی از منکرخود را برای کنترل حجاب و اذیت و آزار زنان در خیابان روانه کند. صدها زن در زندان‏های جمهوری اسلامی مورد تجاوز و شکنجه قرار گرفتند. ده‏ها هزار زن و مرد انقلابی، مترقی و کمونیست در دهه‏ی شصت به جوخه‏ی اعدام  سپرده شدند و در گورهای دسته جمعی در خاوران‏ها دفن شدند. ده‏ها هزار زن به خاطر سیر کردن شکم بچه‏های‏شان به تن‏فروشی مجبور شدند. ده‏ها هزار جوان به اعتیاد مبتلا شدند،  صدها جوان به نام ارازل و اوباش در خیابان‏ها اعدام شدند. صدها زن به خاطر قوانین جزایی ارتجاعی اسلامی سنگسار شدند. جوانان رای دهنده یک ماه پیش دل‏‏آرا دارابی و ده‏ها دل‏آرای دیگراعدام شدند. مردم رای دهنده، جوانان رای دهنده به رژیم جنایت و سرکوب و شکنجه و اعدام مشروعیت نبخشید. به صف معترضین به جمهوری اسلامی بپیوندید. خود را شریک جنایات جمهوری اسلامی نکنید. فکر نکنید با رای‏ دادن‏تان چیزی عوض می‏شود! به خاطر داشته باشید خاتمی  با قول و قرارو اصلاحات به نفع زنان و جوانان به میدان آمد. اما خاتمی با سرکوب خونین جنبش دانشجویی ریاست جمهوری خود را جشن گرفت و در هشت سال حکومتش ذره‏ای در موقعیت زنان و جوانان  تغییری به وجود نیامد. ده‏ها هزار سنگسار و اعدام درطول حاکمیت خاتمی انجام شد. به ما بپیوندید رای شما نیست که حافظین این نظام را معین می‏کند، بلکه این نظام سرمایه‏داری جمهوری اسلامی‏ست که یک بار به فاشیسم عریان احمدی‏نژاد نیاز دارد، و بار دیگر به اصطلاح به اصلاح طلبان، اینان هر دو، دو روی یک سکه هستند. هرکسی رییس‏جمهور بشود، راننده‏ی نظام ارتجاعی جمهوری اسلامی خواهد بود».

معترضین با فریاد کشیدن شعارهایی هم‏چون:  مرگ بر این رژیم زن ستیز، مرگ بر جمهوری سنگسار، مرگ بر جمهوری اعدام، جمهوری اسلامی با هر جناح و دسته نابود باید گردد، کارگر زندانی آزاد باید گردد، زندانی سیاسی آزاد باید گردد،  پرداختند.

 

یکی از فعالین سازمان زنان هشت مارس به صف جمعیت رای‏دهنده رفته در حالی‏که شعار انتخاب ما: "سرنگونی رژیم زن ستیز جمهوری اسلامی است" را با خود به همراه داشت، شروع به پخش اعلامیه و نشریه کرد. با مردم به گفتگو پرداخت. از دختران جوان می‏خواست، این انتخابات نمایشی را همراهی نکنند. به جمهوری سنگسار و اعدام مشروعیت ندهند. اجازه ندهند که رژیم از رای آنان  به نفع خود سو‏استفاده کند و این گونه  تنور انتخاباتی خود را گرم کنند. بسیاری از جوانان در جواب می گفتند که: ما نیامده‏ایم رای بدهیم فقط برای تماشا آمده ایم! و بسیاری نیز بر این باور بودند که رای‏شان می‏تواند تغییری هر چند کوچک در جامعه ایجاد کند!

از آن‏جا که افشاگری‏های نیروهای مختلف و فعالین سازمان زنان هشت مارس تاثیر به‏سزایی در رای‏دهندگان داشت مزدوران جمهوری اسلامی دسته‏ای کوچک از اوباشان خود را سازمان‏دهی کردند، که در مقابل صف تظاهرات به اغتشاش بپردازند، اما با برخوردهای مسئولانه و افشاگرانه از جانب تظاهرکنندگان نتوانستند اهداف خود را به پیش برند.

در طی تظاهرات دو جوان که یکی با پرتاب رنگ به در و دیوار کنسولگری  و دیگری با پرتاب سنگ و تخم مرغ به عکس‏های خمینی جلاد که  بر در و دیوار کنسولگری ایران نصب شده بود، نفرت و انزجار خود از جمهوری اسلامی را نشان دادند. این دو جوان توسط  پلیس به طرز وحشیانه‏ای دستگیر شدند. عمل این جوانان حتی در میان رای دهندگان شور و هیجانی را به وجود آورد. معترضین با صدای یک پارچه مرگ بر جمهوری اسلامی حمایت خود را از این جوانان اعلام کردند. مزدوران رژیم در کنسولگری با مشاهده‏ی حمایت مردم رای‏دهنده از آن جوانان چاره‏ای جز برداشتن عکس‏ها نداشتند!

 

 

در میان صف معترضین به انتخابات نمایشی، زنی  با نوشتن شعار مرگ بر جمهوری اسلامی بر دستانش و نوشتن نام  دل‏آرا بر سینه‏اش به مردم می گفت: چقدر حافظه‏هایتان ضعیف است! چه زود دل‏آرا و دل اراهایی  را که در این چند ماه اخیر توسط رژیم نکبت بار جمهوری اسلامی  کشته  شده‏اند  فراموش ‏کردید!

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


بسیاری از رسانه های خبری در محل رای‏گیری حضور داشتند از جمله خبرگزاری بی بی سی (بخش فارسی) که در این یک ماه اخیرمرتبا  مردم را به رای دادن  تشویق می کرد. در این رای گیری تلاش داشت به طور یک جابنه تنها حضور رای دهندگان را منعکس کند و  دوربین بی بی سی به روی تظاهر کنندگان نچرخید.

بسیاری از مردم رای دهنده به خانه‏هایشان نرسیده بودند، که اعلام شد احمدی‏نژاد از درون صندوق‏های رای‏گیری به ریاست جمهوری رسیده است! و خامنه‏ای جلاد همان شب این خبر را تایید نمود. جناح بندی‏های مرتجع جمهوری اسلامی به جان یک‏دیگر افتاده‏اند و تضادهای‏شان عمق بیشتری یافته است، ولی مردم باید به نفع خود از این شکاف‏ها در جهت گسترش مبارزات خود استفاده نمایند. امروز، صحنه سیاسی جامعه را دو صف مقابل هم رقم می‏زند. رژیم زن‏ستیز جمهوری اسلامی به همراه دار‏و دسته گوناگون مرتجع و مداحانش، و طرف دیگر میلیون‏ها زن و اکثریت مردم، کارگران، دانشجویان، جوانان و روشنفکران قرار دارند، که مصمم هستند مبارزات خود را به طور گسترده در نگونی کلیت نظام ارتجاعی جمهوری اسلامی سازمان دهی کنند.

 

 

گزارشی از لندن توسط پری قدمی از فعالین سازمان زنان هشت مارس (ایران ـ افعانستان)

١۴ ژوئن ۲۰۰٩ برابر با ۲۴ خرداد ١۳٨٧