گزارش راه‏پیمایی 12 ژوئیه ـ لندن

گزارش راه‏پیمایی  12 ژوئیه ـ لندن

در حمایت از خیزش مردم علیه رژیم جمهوری اسلامی

 

 

سازمان زنان هشت مارس (ایران ـ افغانستان) ـ انگلستان روز یک‏شنبه 12 ژوئیه 2009 برابر با 21 تیر 1388 ساعت 4 عصر ازمیدان ترافال گارهمراه با نیروهای انقلابی و مترقی راه‏پیمایی مستقلی به سمت سفارت جمهوری اسلامی در حمایت از خیزش زنان و مردان ایران و محکوم کردن جنایات جمهوری اسلامی بر پا نمودند.

فعالین زنان هشت مارس با تلاش بی‏وقفه خود با پخش نهصد فراخوان دعوت به راه‏پیمایی، بیش از یک هفته جمعیت قابل توجهی از ایرانیان ضد رژیم را در دفاع از مبارزات میلیون‏ها زن و مردی که پس از سی سال سرکوب به ستوه آمده‏اند و امروز در خیابان‏ها برای سرنگونی جمهوری اسلامی تعیین تکلیف می‏کنند، را دعوت کرده و به همراه آنان صف مستقل خود، در دفاع از خیزش‏های مردم علیه جمهوری اسلامی را تشکیل دادند.

شرکت کنندگان پلاکاردهایی را از طرف سازمان زنان هشت مارس که از قبل تهیه شده بود، در این تظاهرات به دست داشتند. پلاکاردها با شعارهای انگلیسی و فارسی نشان‏دهنده‏ی خواسته‏های زنان ایران و دلیل مبارزه‏ی آنان پس از سی سال سرکوب و نادیده گرفته شدن بود. "نه به حجاب اجباری"، "حق آزادی پوشش"، "نه به جمهوری اسلامی"، "نه به امپریالیسم"، "سنگسار ملغی باید گردد."،"بدون شرکت فعال زنان هیچ انقلابی به پیروزی نمی‏رسد."، "ما زنان ایران به حامیان زن‏ستیز احتیاجی نداریم." ، "ما زنان در پی رهایی از ستم و استثمار هستیم."، "رای ما سرنگونی نظام زن‏سیتز جمهوری اسلامی است!" ،"ندا به یاد تو پرواز تا آزادی"، و تی‏شرتی که  عکس ندا و شعار "ندا قاتلین تو را محاکمه خواهیم کرد!" از طرف زنان هشت مارس تهیه شده بود، که زنان شرکت کننده با پوشیدن این تی‏شرت صف دفاعی منظم و متحد خود را از مبارزات اخیر زنان درایران تشکیل داده بودند. تاثیر این صف هماهنگ در بین زنان و دختران جوان انگلیسی فوق العاده بود. به نحوی که آنان با مراجعه به شرکت کنندگان خواستار پوشیدن این تی‏شرت بودند.

 

 

 

ابتدای راه‏پیمایی خانم انگلیسی به نشان حمایت و همبستگی از مبارزات زنان ایران پیامی را برای زنان ایران ایراد نمودند.

«من به شما زنان ایرانی افتخار می‏کنم. مبارزات شما برای پایه‏ای‏ترین حقوق انسانی‏تان در نوع خود بی‏نظیر است. شما زنان ایران نمونه‏های ایستادگی و پایداری در برابر ظلم و ستم در خاورمیانه می‏باشید. من امروز اینجا آمده‏ام تا بتوانم خواسته‏های شما را در بیرون از مرزهای ایران فریاد کنم. تا رسیدن به آزادی و برابری و پیروزی‏تان در برابر نظام زن‏ستیز جمهوری اسلامی من با شما خواهم بود.»

 

 

گروهی از زنان و مردان انگلیسی به نام "ریتم مقاومت" در این راه‏پیمایی با نواختن موزیک و با سر دادن شعارهای انگلیسی جلوه‏ای خاص به راه‏پیمایی داده بودند و به جلب توجه بیش‏تر رهگذران و عابران پرداختند.

 

 

در طی راه‏پیمایی فعالین هشت مارس با پخش صدها اعلامیه به زبان انگلیسی سعی در توجه بیشتر افکار عمومی در دفاع از مبارزات زنان و مردان ایران پرداختند.

فعالین زنان هشت مارس با سردادن شعارهایی هم چون:

حجاب اجباری نمی خواهیم!

حکومت زن ستیز نمی خواهیم!

زنان را سنگسار نکنید!

زنان را شکنجه نکنید!

دانشجوی زندانی آزاد باید گردد!

کارگرزندانی آزاد باید گردد!

جمهوری اسلامی رژیم ارتجاعی مرگت فرا رسیده!

جمهوری اسلامی با هر جناح و دسته نابود باید گردد!

زنان و مردانی از فعالین چپ با خواندن سرود "آفتاب‏کاران" شوروهیجان بیشتری را در راه‏پیمایی ایجاد کردند. در بین راه جمعیتی از دختران و پسران جوان انگلیسی به نشان همبستگی برای صف تظاهرات کنندگان دست تکان دادند. رانندگان با بوق زدن نیز همیاری‏مان کردند. زن و مرد انگلیسی از ابتدای مراسم در صف راه‏پیمایی همراه‏مان بودند و پلاکاردهای‏مان را به همراه داشتند. به فعالین زنان هشت مارس گفتند که: « ما در کنار مبارزات زنان و مردان ایران خواهیم بود. در تمام تظاهرات‏ها با شما خواهیم بود، تا به رهایی زنان و مردان ایران برسیم. قلب ما برای رهایی زنان و مردان ایران می تپد. خوشحالیم که زنان و مردان ایرانی مقیم لندن اقدام به برگزاری راه‏پیمایی و تظاهرات می‏کنند. بسیار خوشحالیم از حضور فعال تان.»

 

 

 

بعد از طی مسافتی طولانی به جاسوس‏خانه جمهوری اسلامی رسیدیم. جمعیت شرکت کننده در صف راه‏پیمایی با سردادن  شعار "مرگ بر جمهوری اسلامی" ، "جمهوری اسلامی با هرجناح و دسته نابود باید گردد." تنفر و انزجار خود را بیش از قبل یک پارچه و متحد، هم صدا و بلند  فریاد می کشیدند. مقابل جاسوس‏خانه‏ی جمهوری اسلامی یک ساعت به تظاهراتی ایستاده با موضوع محکوم کردن جنایاتش پرداختند.

 

 

 

فعالین سازمان زنان هشت مارس (ایران ـ افغانستان) ـ انگلستان

13ژوئیه 2009 برابر با 22 تیر 1388

 

www.8mars.com   / http://heshtemars.blogfa.com / parighadami@hotmail.co.uk