گزارشی از راهپیمایی روز جهانی مبارزه علیه خشونت بر زنان در دوسلدورف آلمان

گزارش راهپیمایی  فعالین زنان هشت مارس به  مناسبت روز جهانی مبارزه علیه خشونت بر زنان در شهر دوسلدورف آلمان

 

روز شنبه ۲۴ نوامبر ما فعالین سازمان زنان هشت مارس واحد دوسلدورف طبق فراخوان مشترکی که  با دیگر تشکلات زنان همچون سازمان کوراژ و جنی داده بودیم، از  ساعت ۱۲ ظهر در محل روبروی سندیکای کارگری تجمع کردیم.

در این فراخوان علاوه بر تأکید به اینکه مسأله ستم و خشونت برزنان یک مسأله جهانی است و در دنیا بطور سازماندهی شده و سیستماتیک پیش میرود، با مبارزه زنان ایران علیه حجاب اجباری و قوانین ضد زن به عنوان محور مبارزات زنان در ایران اعلام همبستگی شده بود.

در این تجمع زنان کرد، ترک، ایرانی، افغانستانی و آلمانی و سایر ملیت ها حضور داشتند و از دیگر شهرهای نزدیک همچون کلن، دورتموند و دویسبورگ نیز خود را به این تجمع رسانده بودند. همچنین یکی از فعالین حزب کمونیست ایران (م ل م) نیزدر این راهپیمایی  حضور داشت.

 پس از تجمع، شرکت کنندگان راهپیمایی خود را بطرف مرکز  شهر شروع کردند. علیرغم هوای سرد و بارانی، راهپیمایان با شور و روحیه بالا همراه با موزیک های انقلابی از کشورهای مختلف توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کردند و حس همبستگی خوبی  به وجود آوردند.

صدها پلاکارد با تصاویر خشونت بر زنان و با شعارهای مختلف در دست زنان و مردان بود .

از جمله شعارهای مهمی که مرتب  تکرار می شد: "زنده باد همبستگی انترناسیونالیستی علیه خشونت بر زنان" و "زنده باد مبارزه زنان تا رهایی".

ما فعالین هشت مارس نیز علاوه برحمل پلاکاردهایی با مضمون، زنان برای مبارزه با سیستم مرد سالاری باید با امپریالیسم و بنیادگرائی اسلامی  مبارزه کنند، بدون موضع گیری قاطع با این دونیروی منسوخ  زنان به رهائی خود وبشریت نخواهند رسید. زنان جهان، برای درهم کوبیدن امپریالیستهای مرد سالار و بنیادگرایان مذهبی متحد شوید. بنر بسیار بزرگ و برجسته ای با شعار، ،،بنام بشریت تن به یک آمریکای فاشیست نمی دهیم! نه به سکسیسم و نه به مردسالاری، برای دنیائی بدون امپریالیسم و بدون مرز،،  که امروزه در مقابل عروج فاشیسم، شعار بسیار ضروری و مهمی بود را همراه داشتیم که نشان میداد که مسأله قدرت گرفتن فاشیسم در دنیا چه خطری برای بشریت دارد .

در امتداد راهپیمائی یکی از  فعالین هشت مارس (واحد دوسلدورف) چندین بار با سر دادن شعارهای رادیکال و انقلابی توجه حاضرین را به خود جلب کرد و به زبان آلمانی و فارسی همبستگی بین المللی ما را با زنان دنیا اعلام کرد.

در انتها در سخنرانی کوتاه با خواندن بخشی از فراخوان سازمان  زنان هشت مارس ( واحد دوسلدورف) به زبان فارسی و آلمانی خود اعلام کرد:

 "ما زنان متشکل و سازمان یافته علاوه بر مبارزه علیه حجاب اجباری و کلیه قوانین ضد زن نباید و نه  میتوانیم در مقابل مبارزات کارگران و زحمتکشان علیه فقر و بیکاری - مبارزه علیه اعدام زندانیان سیاسی - مبارزه علیه سرکوب ملل تحت ستم - اعتراضات مالباختگان و غیره سکوت اختیار کرده و بی تفاوت باشیم، بلکه باید از آنها حمایت کرده و به آنها وسعت بدهیم. همچنین باید خواست برابری و آزادی زنان و لغو حجاب اجباری و آزادی پوشش تبدیل به مطالبه همه قشرهای جامعه شود. به این ترتیب است که همه برای همه چیز مبارزه می کنیم و می توانیم این مبارزات را وسعت و عمومیت داده و به مبارزه علیه کلیت این رژیم جنایتکار تبدیل کنیم ."

راهپیمایی با چند سخنرانی کوتاه از طرف فعالین تشکلات مختلف زنان و با رقص همبستگی با زنان ملیتهای مختلف به پایان رسید.

این مبارزه تا پایان بخشیدن به ستم بر زنان و رسیدن به دنیایی بنیادا متفاوت، همچنان ادامه خواهد داشت.

 

سازمان زنان هشت مارس( ایران- افغانستان ) واحد دوسلدورف