گزارش شرکت در گرد هم آیی اعتراضی علیه نژاد پرستی‎

گزارش شرکت در همبستگی اعتراضی علیه جنایات رژیم جمهوری اسلامی ایران-  در شهر برمن آلمان

روز دوشنبه 15 ژوئن 2020 از ساعت 6 بعداز ظهر گردهمایی در اعتراض به رفتار غیر انسانی و ددمنشانه رژیم جمهوری اسلامی ایران و بی کفایتی حکومت افغانستان در قبال کشتار کارگران مهاجر افغانستانی در ایران با حضور جمعی از ملیت های مختلف، در هوای گرم و آفتابی در مرکز شهر برمن برگزار شد.

 جمعی از فعالین سازمان زنان هشت مارس واحد برمن در همبستگی در این آکسیون شرکت کردند. از آنجایی که در شرایط  کنونی مبارزات وسیعی علیه رشد راسیسم و نژادپرستی در اروپا در جریان است، از این گرد هم آیی به خوبی استقبال شد و حدود 150 نفر از ملیت های مختلف افغانستانی، ایرانی، آلمانی و غیره در این مراسم شرکت کرده بودند..

در این گردهم‌آیی تعدادی از شرکت کنندگان افغانستانی «پرچم افغانستان» را در دست داشتند و با فاصله کنار هم ایستاده بودند.

2020-06-17-WA0013 (Andere)

تعدادی از ایرانی‌ها هم یک بنر بزرگ که روی آن شعار« سرنگون باد جمهوری اسلامی» نوشته شده بود، همراه داشتند. ما اعلامیه های سازمان زنان هشت مارس (ایران- افغانستان) را بین شرکت کننده گان و عابرین بخش کرده و با بعضی از آنها که تمایل داشتند، در مورد وقایع اخیر و نظرات‌مان صبحت می کردیم. نظرات ما از طرف خیلی از حاضرین مورد استقبال قرار گرفت و ایمیل‌ها را برای ارتباطات بعدی رد و بدل کردیم.

یک خانم افغانی شاعر که شعر بسیار زیبایی را جلوی میکروفون خواند هم یکی از کسانی بود که تمایل خود را برای ارتباط‌گیری بیشتر با ما ابراز کرد. ترانه هایی از شکیب خواننده معترض افغانستانی در این مراسم پخش شد. تعدادی از حاضرین هم  پیام های خود را پشت بلندگو خواندند.

ما که یکشنبه شب از برگزاری این آکسیون باخبر شده بودیم، در فرصت بسیار محدود، اعلامیه های سازمان زنان هشت مارس را آماده و کپی کردیم و با وجودی‌که از قبل با مسئول آکسیون هماهنگ نکرده بودیم، توانستیم آنها را متقاعد سازیم که متنی را که بر اساس دو اعلامیه اخیر 8 مارس («جنایت دیگری توسط مرزبانان رژیم شونیست و ارتجاعی جمهوری اسلامی علیه کارگران افغانستانی!» و« غلیان خشم مردم آمریکا، سیستم نژاد‌پرست و فاشیستی را به چالش طلبیده است!») آماده کرده بودیم برای جمع بخوانیم. به جرئت می توان گفت متن ما بهترین موضع را در مورد اوضاع اخیر داشت و بسیارهم  مورد توجه قرار گرفت.

این گردهمآیی بعد از یک ساعت به پایان رسید.

سازمان زنان هشت مارس (ایران- افغانستان) – برمن

ژوئن  2020