گزارش اکسیون شهرخرونینگن( هلند) برای افشای جنایات جمهوری اسلامی،

گزارش اکسیون برای افشای جنایات جمهوری اسلامی،

در 30امین سالگرد قتل‌عام زندانیان سیاسی در ایران

 شهر خرونینگن/  هلند ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۸

 

روز شنبه 15 سپتامبر ۲۰۱۸ ما در شهر خرونینگن از ساعت 11 صبح هم‌زمان با سایر فعالین کارزار در اروپا، به مناسبت سی‌امین سالگرد قتل‌عام زندانیان سیاسی در ایران و به‌منظور افشای جنایات رژیم دیکتاتور زن‌ستیز جمهوری اسلامی ایران حرکت اعتراضی خود را در مرکز شهر آغاز کردیم و بعد از آن در جلوی دانشگاه حرکت اعتراضی خود را به پایان رساندیم.

 

 

ما عکس‌هایی از گورستان خاوران و کشتار خونین 67 را همراه خود آورده بودیم و همچنین عکس مبارزین کردی که یک هفته پیش اعدام ‌شده بودند، یعنی «زانیار و لقمان مرادی و رامین حسین پناهی» را همراه داشتیم و همچنین عکسی از شعار «فراموش نمی‌کنیم و نمی‌بخشیم» را در گردن خود آویزان کرده بودیم. ما اعلامیه مان به زبان فارسی و انگلیسی را هم روی میز گذاشته بودیم و توانستیم توجه حاضرین را به موضوع اعتراض خود جلب کنیم.

خیلی از عابرینی که از ما اعلامیه می‌گرفتند اطلاعی از وقایع و جریان اتفاقات دهه‌ی 60 و کشتار 67 نداشتند و وقتی ما وقایع را برای‌شان توضیح می‌دادیم با ما همدردی می‌کردند و خیلی از این واقعه شوکه شده بودند. ما فرصت مناسبی برای عکس گرفتن نداشتیم چون درگیر صحبت و پخش اعلامیه بودیم.

 

 

 

 

هدف ما این بود که در این روز بتوانیم کسانی را که از این جنایت فراموش‌نشدنی و نبخشیدنی جمهوری اسلامی اطلاعی ندارند آگاه کنیم و ما توانستیم با عکس‌ها، اعلامیه‌ها و توضیحات شفاهی به هدف‌مان برسیم. همچنین لابه‌لای صحبت‌ها از فرصتی که پیش می‌آمد استفاده می‌کردیم و آن‌ها را برای کارزاری که در پیش داریم و آکسیون بزرگ روز جهانی زن در سال آینده دعوت می‌کردیم و اهمیت این کارزار را شرح می‌دادیم.

به امید پیروزی و سرنگونی جمهوری اسلامی!

کارزار مبارزه با خشونت دولتی، اجتماعی و خانگی علیه زنان در ایران

«سازمان زنان 8 مارس (ایران-افغانستان) هلند /خرونینگن

۱۵ سپتامبر ۲۰۱۸