گزارش برگزاری هشت مارس در شهر دوسلدورف

گزارش از برگزاری هشت مارس در شهر دوسلدورف دو

 

امسال هشت مارس در شرایطی خاصی برگزار شد .

رشد فاشیسم در سطح دنیا با حضور ترامپ / پنس؛ اعتراض میلیونی زنان در سطح وسیعی بود.

شدت خشونت بر زنان و حرکتهای فاشیستی و جنگ افروزی اردوغان در ترکیه و کشتار مردم فرودست عفرین ، خشم کردها و ترکهای منطقه و البته مردم جهان را بیشتر کرده بود.

 شورش فرودستان در ایران و بخصوص ابتکار انقلابی دختران خیابان انقلاب، همه و همه جو و شرایط خاصی را در سراسر جهان و در اروپا نیز ایجاد کرده بودکه حضور هزاران هزار نفر در راهپیمائی نشان دهنده این اوضاع بود.

ما نیز به نمایندگی سازمان زنان هشت مارس روز پنج‌شنبه هشتم مارس با گذاشتن میز کتاب و نشریه و با پخش اعلامیه جهت دعوت مردم و بخصوص زنان برای راهپیمائی روز دهم مارس در جلوی ایستگاه مرکزی قطار شهر دوسلدورف حضور داشتیم.

استقبال مردم از گرفتن اعلامیه و گوش دادن به صحبتهای ما بسیار جالب بود . بخصوص وقتی که از مبارزات اخیر مردم ایران علیه حکومت ضد زن جمهوری اسلامی حرف میزدیم و ابتکار دختران خیابان انقلاب علیه حجاب اجباری، آن‌ها را به هیجان می آورد و سئوال میکردند چه خواهد شد؟ چه باید کرد؟ در جواب میگفتیم که مردم باید متشکل شوند و باید متحدانه و یکپارچه و سیستماتیک علیه این حکومت تئوکراسی که با پشتیبانی امپریالیستها حدود چهل سال با سرکوب زنان و فرمان حجاب اجباری نه تنها نیمی از جمعییت را تحت کنترل خود قرار داد، بلکه  کل جامعه را به زنجیر ظلم و ستم کشید و امروز مردم با شعار مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای بالاخره به جایی رسیدند که فهمیدند که دیگرنه اصلاح طلب و نه اصولگرا دردی را دوا نخواهند کرد.  بلکه سرنگونی این حکومت تنها راه نجات آنهاست.

در این روز سازمانهای کوراژ و ام ال پ د هم با مبارزین فیلییینی در کنار ما حضور داشتند.

روز شنبه ساعت دو بعد از ظهر مراسم روز زن در محل تجمع ساختمان خانه سندیکای کارگری دوسلدوف بود که دسته دسته گروهها و سازمانها ی مختلف حضور داشتند . زنان فمنیسم و همجنسگراها و گروه ضد فاشیسم آلمان سازمانهای سیاسی چپ کرد و ترک با سازو دف و لباسهای محلی رنگی و سازمانها چپ و کمونیستی آلمانی که با بلندگوهای بزرگی که به ماشین وصل کرده و با شعار و سرودهای بین‌المللی انقلابی راهپیمایی را آغاز نمودیم. ما نیز همچنان با پلاکارهای خود و اعلامیه همراه این صف عظیم حضور داشتیم و با مردم و راهپیمایان به بحث و گفتگو و دادن شعارهای ضد سرمایه داری و افشاِ کردن دولت آلمان در فروش اسلحه جهت جنگ افروزی در منطقه خاورمیانه و غیره یک صدا فریاد میزدیم. جوی بسیار باشکوه و انترناسیولیستی بود. مردم که در کنار ایستاده بودند و یا در مغازه ها بودند با شوق و شعف با تائید راهپیمایان، حمایت خود را اعلام مینمودند.

دو نفر اهل سوریه که پناهنده بودند، از نفرت و خشم خود از جمهوری اسلامی صحبت کردند و دخالت این حکومت فاشیستی را در کشتارهای سوریه یاد کردند و آرزوی موفقیت برای مردم ایران که علیه این حکومت برخاسته اند داشتند.

در مرکز شهر که مکانی شلوغ بود. در آنجا با خواندن پیام از طرف سازمانها و  گروهای مختلف به مناسبت روز جهانی زن هشت مارس و پخش موزیک تا ساعتها این مراسم ادامه داشت.

بعد از راهپیمایی پنج روزه کارزار زنان در سال 2006 که در شهر دوسلدورف یکی از برجسته‌ترین راهپیمائی هائی بود که روزنامه های محلی آنزمان با تصویری از بنر سرنگونی یاد کرده بودند، این راهپیمائی نیز یکی از بزرگترین راهپیمائی بود که در این روز برگزار گردید.

 

باشد تا روزی که با مبارزات پیگیر و یکپارچه ما زنان تا رهائی خود و بشر بتوانیم در ایجاد همبستگی و آگاهی زنان نقش بسزائی را ایفا نماییم.

 

 

 

زنده باد روز جهانی زن

نه به حجاب اجباری

سرنگون باد جمهوری اسلامی

سازمان زنان هشت مارس (ایران -افغانستان) دوسلدورف –آلمان

18 مارس 2018