گزارش روز جهانی زن - هلند

چهارشنبه ۸ مارس ٢٠٢٣ «کمیته 8 مارس هلند» متشکل از گروه ها و سازمان های مختلف زنان از کشورهای گوناگون، در میدان دام آمستردام از ساعت شش بعد ازظهر اکسیونی در هوای سرد، همراه با برنامه های هنری، پخش موزیک و شعار و پخش اعلامیه ها برگزار کردند.

سازمان زنان هشت مارس (ایران- افغانستان) واحد هلند، یکی از اعضای این کمیته، و از برگزار کنندگان این اکسیون، همراه با سایر زنان از کشورهای مختلف؛ میدان دام آمستردام را با برفراشتن بنرها و عکس های زیبای مبارزاتی زنان تزهین کردند. اجرای برنامه های هنری و پخش موزیک های انقلابی مورد توجه بسیاری واقع شدند.

برنامه با پیام مرکزی «کمیته 8 مارس» پیرامون اهمیت مبارزات تاریخی روز جهانی زن، شرایط کنونی و موقعیت سیاسی – اقتصادی و اجتماعی در اشکال گوناگون علیه زنان، در کشورهای مختلف از جمله در خود هلند، موقعیت زنان در ایران، افغانستان، ترکیه، و...،  بخصوص بر روی مبارزات اخیر زنان در ایران، از اعمال خشونت های جمهوری اسلامی، از جمله استفاده از مواد شیمیائی در مدارس دخترانه، از جنایات طالبان علیه زنان و مانع شدند از ورود دانش آموزان دختر در افغانستان، افشاگری و محکوم کردند.

سپس فعالین اعضای کمیته، هر کدام در رابطه با مبارزات و مشکلات زنان در کشورهای خود؛ سخنرانی کردند. در همین رابطه بیانیه سازمان زنان هشت مارس، توسط یکی از فعالین این سازمان به زبان هلندی خوانده شد که با استقبال خوب حاضرین مواجه شد.

در ادامه یک راهپیمایی طولانی به سمت مجسمه بارانداز، که با دادن شعار، اجرای موزیک توجه عابرین را جلب می کردیم. در پخش اعلامیه ما هم تلاش کردیم علاوه بر اعلامیه مرکزی کمیته، تعداد بسیاری از اعلامیه سازمان زنان هشت مارس را به عابرین بدهیم، که نکات آن مورد تایید و با اعلام همبستگی از سوی بسیاری از مخاطبین قرار گرفت.

مراسم در مقابل نماد اعتصابات کارگری فوریه 1941، به پایان رسید.



سازمان زنان هشت مارس (ایران- افغانستان) - هلند

۹ مارس ٢٠٢٣