گزارشی از روز اول ماه مه در آمستردام- هلند

امسال مراسم اول ماه مه، روز همبستگی کارگران جهان، از جانب «F N F» یکی از سندیکاهای معروف کارگری هلند تدارکات دیده شده بود. در این مراسم اتحادیه های کارگری، احزاب و سازمان ها و تشکلات مختلف، با پرچم و پلاکاردهای خود، در راهپیمایی، سخنرانی و برنامه های گوناگون هنری و صرف غذا و نوشیدنی، از ساعت سه بعدازظهر تا هفت شب، در شهر آمستردام هلند شرکت داشتند. پرچم «زن زندگی آزادی!» که از طرف«FNF» در حمایت از مبارزات مردم ایران تهیه شده بود، یکی از پرچم های چشمگیر در این اکسیون بود.

فعالین سیاسی از سازمانها و تشکلات گوناگون ایرانی، در این مراسم نقش فعالی داشتند. ما ضمن گرامی داشت روز جهانی کارگر، تلاش کردیم در همبستگی و حمایت از مبارزات کارگران و زحمت کشان در ایران، صدای جنبش های اجتماعی از جمله صدای اعتراض زنان، دانشجویان علیه جمهوری اسلامی، با سر دادن شعارهای «زنده باد اول ماه مه، روز همبستگی جهانی کارگران!»، «زن، زندگی، آزادی!»، «زندانی سیاسی، کارگر زندانی آزاد باید گردد!»، اعتراضات به حق مردم ایران را به گوش مردم مترقی در هلند برسانیم.

امسال حضور فعال زنان و جوانان در این همبستگی چشمگیر بود، در طول راهیپمایی علاوه بر حمل عکس هایی از مبارزات مردم در ایران، پرچم «زن انقلاب رهایی! زن زندگی آزادی!»، همچنین پخش اعلامیه سازمان زنان هشت مارس به مناسب روز جهانی کارگر، به زبان انگلیسی و فارسی، مورد استقبال بسیاری از مخاطبین قرار گرفت.



سازمان زنان هشت مارس (ایران- افغانستان) - هلند

2 می 2023