فریاد، فریاد! تا کی، تاکجا؟ کاری کنیم ...!

سوسن شهبازی

با خالصانه‌ترین درودها و سپاس از یاران و آشنایانِ همراه که تا صبح برای نجات جانِ انسان­های دربند و متوقف ساختنِ ماشینِ آدم کشی جمهوری ننگین اسلامی تلاش کردند.

امروز بار دیگر در «اوین» این کشتارگاهِ انسانیت و آزادی، 10 قلب طپنده بدست جلادانِ دیکتاتور سرد شد ،قلبهائی که میتوانستند عاشق باشند و به زندگی امیدوار بودند و نه ده انسان در این کشتار جان باختند که ده فامیل و ده مادر با از دست دادن جگر گوشه هایشان دلسرد از زندگی ، نان آورِ روزهای ناتوانی را باید بخاک سرد بسپرند ،مادران و پدران زحمتکشی که با اعتصاب از همان نان خشک سفره گذشتند در خیابان فریاد زدند مرگ بر دیکتاتور ،زنده باد آزادی و دیدند خون پاک عزیزان را بر سنگفرش و آسفالت خیابان که بهای سنگین آزادی و انقلاب بود به این امید که مسیحا نفسی میآید ، نان وگرسنگی را برابر تقسیم میکند و آزادی را و فرزندش در محیطی پاک و بدور از فساد پرورش می­یآبد اما چه شد؟ خمینی آمد با وعده ی نان در سفره و رفاه و آزادی!! او آمد، نان وگرسنگی و آزادی را تقسیم کرد!! نان و ثروت و آسایش را به مفتخوران داد که یک روز و یک قطره خون خود را فدا نکردند و آزادی را به جلادان داد که صدای حق طلبی را بدون محاکمه در حلقوم انسانها خفه کنند و گرسنگی را در سفره زحمتکشان نهاد و خون فرزندانشان را در دامان مادران ریخت و دستمزد همه کسانی که بار انقلاب را با خون به بدوش کشیدند این بود .....پیروزیِ انقلاب کار خدا بود...

ما تلاشمان را کردیم، در این غربتکده ای که هر ثانیه اش مرگ تدریجی‌ است و افسوس که نشد.... ۱۰ نفر را به بهانه‌های خُرد سر بدار کردند..گفتند به جرم مواد مخدر، ولی‌ نگفتند آن همه مواد مخدر را چگونه و چه کسانی وارد مملکت کرده اند؟ حکومتی که آگاهانه یکی‌ از پرخریدار‌ترین مواد مخدر در جهان است!! و نه خریدار، که ایران پُلی است برای عبورِ مواد مخدر تولید شده در مرز مشترکِ بین ایران ،افغانستان و پاکستان که به مثلث مرگ معروف است و تحت کنترل مطلقه سپاه پاسداران میباشد و باج و حق حساب عبور آن به جیب بخشی از سرداران سرازیر میشود.

گفتند :به جرم دزدی!! ولی‌ نگفتند چه عاملی باعث میشود که انسانی دست به دزدی بزند و خطر پیش آمد های آن را بجان بخرد (بیکاری ،فقر،استثمار و حشیانه،عدم پرداخت بموقع حقوق ،گرسنگی فرزندان بیگناه و چشم دوخته به دستان پینه بسته پدر و انباشته شدن ثروت در نزد دزدانِ دسترنج کارگران و تاراج ثروتهای ملی و طبیعی) ؟؟!!

«فرهنگ حاکم بر جامعه، فرهنگ طبقۀ حاکم است» .مارکس

در جامعه ای که سران حکومتش اختلاس­های سه هزار میلیاردی میکنند .کاملاً مشخص است که توده های این جامعه در اثر فقر دست به هرکاری خواهند زد. کشوری که رهبرش با چپاول زحمتکشان و سرقت ثروتهای ملی برای خود و اطرافیانش حسابهای میلیون دلاری در بانکهای کشورهای بیگانه و امپریالیستی باز میکند مُسَلَم است که الگوی زشتی برای بقیه خواهد شد.

در جامعه ای میتوان خلافکاری را مجازات کرد که تمام امکانات برای مردم مهیا باشد . که البته قبل از مجازاتِ بزهکار باید انگیزه و حالاتِ روانی و هزاران پدیده دیگر را بررسی کرد و علت را پیدا کرد و بعد با در نظر گرفتن تمام حقوق فردی و اجتماعی در چهار چوب حقوق بشر حد مجازات تعیین و اجرا گردد ،هیچ انسان عاقلی از روی تفریح دست به اعمال ناشایست نمیزند .هر پدیده رفتاری حتمن دلیلی دارد که باید آنهارا شناخت و در جهت رفع ناهنجاری ها کوشید با اعدام و شکنجه نمیتوان جامعه را اصلاح کرد باید معلول هارا شناخت.33 سال است اعدام میکنند و شکنجه و آزار میکنند نه تنها میزان جرائم ،شرارت ،اعتیاد ،قاچاق و.و.و تقلیل نیافته بلکه ده ها برابر شده .خمینی ادعا کرد که زندانها را تبدیل به مدرسه اخلاق میکنیم در کدام مدرسه معلم خود دزدی و تجاوز و جنایت میکند اما شاگرد را اعدام میکنند.این مدرسه فقط در حکومت اسلامی وجود دارد حکومتی که 11,800,000,000 تومان را صرف ساختن مقبره رقیه و سکینه و تقی ‌و نقی‌ می‌کند و این در حالی‌ است که کودکان آذربایجان از سرما جان میدهند و مردم مازندران اصلا به چشم نمی‌آیند و بلوچستان آب ندارد و خوزستان با تمام نفت و گازش برق ندارد..نگفتند چه میشود که انسان در آن مملکت طاعون زده دزدی می‌کند؟ دست آفتابه دزد قطع میشود ،شاه دزد اصلی در کانادا و اسپانیا و دبی ویلاهای چند میلیون دلاری میخرند ، کارخانه های کوچک و بزرگ داخلی ورشکست و تولید به صفر میرسد و کارگران زحمتکش بیکار میشوند، تا آقازاده های تن پرور و مفتخور برای چپاول از دمپائی تا آفتابه و مایحتاج حیاتی مردم را انحصاری و در ید قدرت خود با دلار به قیمت دولتی وارد کنند و چند برابر به قیمت دلارِ آزاد بفروشند و تازه در آمد حاصله را در بانکهای خارج ذخیره کنند که این بسیار تأسف بارتر میشود وقتی میبینیم که این واردات بونجول هائی است که از چین و سایر کشورهای آسیائی خریداری میشود که یا تاریخ مصرفش گذشته و یا فاقد تمام استاندارد های بهداشتی و بین المللی میباشد حتا دارو که مسئله زندگی و سلامتی است. و البته جانِ توده های بیگناه ارزشی برای حکومت اسلامی ندارد . گفتند و گفتند و میگویند که فقط شعار است و دروغ و فریب.

 دُرفشانیِ اخیرِ رهبر عظیم الشأن که شکر خورده :«اکسیر جوانی در خون جوان نهفته است! » مرا به یادِ ضحاک انداخت که امروز ،همین امروز صبح خون عزیزان ما صبحانه آن مرد یک دست  عقده ای و ضّد انسانِ خونخوار شد..ولی‌ این پایان داستان نیست، پرونده ۱۰ جوان را بستند و باز هم خواهند کشت. این بار شاید از فریادهای ما هراسیده باشند و استراتژی را به گونه یی تغییر دهند ولی‌ هر زمان و هر ثانیه با عَلَم کردنِ جنگ نه تنها ۱۰ نفر بعدی بلکه صدها نفر و هزاران نفر را   روانه‌­ی گورستانها بکنند..این حکومت ضّد ایران و ایرانی است و حامیان رنگارنگ و سبز خودش را در گوشه و کنار این دنیای دیوانه و وارونه دارد. اجازه ندهیم عزیزانمان گوشت دم توپ این بیخردان اسلامی شوند . قویّاًّ و یک پارچه به جنگ ،نه بگوییم. به تمام کسانی که هنوز سعی‌ در حفظ ولایت وقیح را دارند و خودشان را در صف انقلابیون جا میزنند نه بگوئیم..به فرخ نگهدار و جنبش سبزیون و جمهوری خواهان به اصطلاح رفرمیست نه بگوئیم. ما فقط یک چیز میخواهیم: فقط و فقط سرنگونی تمامیت حکومت اسلامی ....و جایگزینی حکومتی بدور از هر رنگ و لعاب اسلامی و قانون اساسی و حکومت شورائی که ملت تعیین خواهند کرد. عزیزان رهایی ما در گرو آگاهی‌ ماست. فجایع جنگ را برای هم تصویر کنیم و اجازه ندهیم ایرانمان ویرانتر از اینی که هست بشود. با هم از عراق و لیبی‌ و افغانستان و مصر و ... صحبت بکنیم. جنگ ،مادر ویرانی و ضّد بقای یک ملت است.

آزاده و سلامت باشید

با مهر و دوستی‌ سوسن شهبازی

22.10.2012