يک زن سنگساری ديگر در زندان ورامين

يک زن سنگساری ديگر در زندان ورامين

09/23/2006   

 

صغری مولايي، يک زن محکوم به سنگسار است که در زندان ورامين فعلا دوران محکوميت حبس خود را می گذراند و پس از پايان يافتن دوران حبس مطابق حکم قضايی قرار است سنگسار شود.   

"شبکه وکلای داوطلب برای دفاع از زنان در شرايط بحرانی" اين زن را در زندان ورامين يافته است و بزودی وکالت داوطلبانه او را يکی از وکلای اين شبکه به عهده می گيرد.

 

شرح ماجرا

عصر روز 29 دی ماه‌ سال‌ 82 ماموران‌ آگاهی ورامين‌ در جريان‌ قتل‌ مردی در روستای حصار كوچك‌ اين‌ شهر قرار گرفتند. ماموران‌ پس‌ از حضور در محل‌ با جسد غرق‌ در خون‌ مردی به‌ نام‌ "عبدالله‌" رو به رو شدند كه‌ با ضربات‌ چاقو به‌ قتل‌ رسيده‌ بود. در بررسي‌های اوليه‌ مشاهده شد همسر اين‌ مرد پس‌ از كشته‌ شدن‌ شوهرش‌ به‌ همراه‌ عامل‌ جنايت‌ كه‌ مردی افغانی است‌، فرار كرده‌ است‌.

به گزارش روزنامه اعتماد پسر فرد مقتول‌  كه‌ شاهد ماجرا بود، به‌ ماموران‌ گفت‌: ساعت‌ 12 شب‌ با سروصدای‌ پدرم‌ و يكی از دوستانش‌ به‌ نام‌ عليرضا از خواب‌ بيدار شدم‌. عليرضا داخل‌  اتاق‌ ما بود كه‌ با چاقو به‌ جان‌ پدرم‌ افتاد و پس‌ از كشتن‌ او همراه‌ با مادرم‌ از خانه‌ فرار كردند.

تحقيقات‌ پليس‌ برای دستگيری اين‌ زن‌ و مرد فراری ادامه‌ داشت‌ تا اينكه‌ بعد از 9 روز مخفيگاه‌ صغرا ـ همسر مقتول‌ ـ و عليرضا ـ متهم‌ به‌ قتل‌ ـ در شهر اصفهان‌ شناسايی شد.

عليرضا در بازجويی به‌ ماموران‌ گفت‌: از چند سال‌ قبل‌ با شوهر صغری دوست‌ بودم‌. چون‌ او هم‌ يك‌ افغانی بود. چند بار شوهر صغری به‌ افغانستان‌  رفته‌ بود و من‌ از همسر و بچه‌هايش‌ نگهداری مي‌كردم‌. چند روز قبل‌ از حادثه‌، عبدالله‌ ـ مقتول‌ ـ به‌ من‌ تهمت‌ زد و گفت‌ كه‌ تو با همسر من‌ ارتباط‌  نامشروع‌ داري‌. عصبانی شدم‌ و تصميم‌ گرفتم‌ از او انتقام‌ بگيرم‌. آن‌ شب‌ به‌ خانه‌ عبدالله‌ رفتم‌ و او را با ضربات‌ چاقو كشتم‌. سپس‌ با صغری فرار كرديم‌.

صغرا كه‌ يك‌ زن‌ ايرانی است‌ در بازجويی گفت‌: چند سال‌ پيش‌ پدرم‌ به‌ زور مرا به‌ عقد عبدالله‌ كه‌ يك‌ مرد افغانی بود، در آورد. من‌ اصلا او  را دوست‌ نداشتم‌ و مرتب‌ آزارم‌ مي‌داد. ولی با اين‌ حال‌ قصد كشتن‌ شوهرم‌ را نداشتم‌. شب‌ حادثه‌ كه‌ عليرضا به‌ خانه‌ ما آمد، بعد از اينكه‌ شوهرم‌  را كشت‌، من‌ ترسيدم‌ در خانه‌ بمانم‌ با خود فكر مي‌كردم‌ كه‌ برادران‌ شوهرم‌ مرا مي‌كشند، بخاطر همين‌ با عليرضا فرار كردم‌.

هر دو متهم‌ چندی پيش‌ در شعبه‌ 71 دادگاه‌ كيفری محاكمه‌ شدند و قضات‌ اين‌ شعبه‌ عليرضا را به خاطر قتل‌ عمدی به‌ قصاص‌ (اعدام‌) و به‌ اتهام‌  رابطه‌ نامشروع‌ به‌ 100 ضربه‌ شلاق‌ محكوم‌ كردند. همچنين‌ صغری بهخاطر معاونت‌ در قتل‌ به‌ 15 سال‌ حبس‌ و به خاطر‌ زنای  محصنه‌ به‌ سنگسار (رجم) محكوم‌ شد.

احكام‌ صادره‌ به‌ ديوان‌ عالی كشور فرستاده‌ شده است.