فوری: مکرمه "هنوز" در یک قدمی مرگ / وبلاگ نویسان

فوری: مکرمه "هنوز" در یک قدمی مرگ / وبلاگ نویسان! به تاکستان بروید

 

بر اساس اخبار رسیده از شهر تاکستان (از توابع شهر قزوین) صبح فردا برای یک زن و یک مرد حکم رجم (سنگسار) اجرا خواهد شد.مکرمه ابراهيمي، 43 ساله، 11 سال است که به همراه مردی  که از او يک فرزند دارد در زندان چوبين قزوين در انتظار اجرای  حکم سنگسار به سر می  برد.

سنگسار یکی از غیر انسانی ترین احکام موجود در قوانین ایران است که به همین علت از سوی بسیاری از فقها به حالت تعلیق درآمده است. اما در سال های گذشته با وجود مخالفت های گسترده فعالان حقوق بشر که در کنار نظر نه چندان مساعد بسیاری از فقها از جمله آیت الله شاهرودی رییس قوه قضاییه امیدواری زیادی برای حذف این حکم از قوانین جزایی ایران بوجود آورده بود در مواردی چنین حکمی صادر شده و بعضا به اجرا هم درآمده است.

موضوع اجرای حکم در تاکستان دومین نمونه در طی سال گذشته و امسال است.روز 17 اردیبهشت سال گذشته نیز یک زن و یک مرد در بهشت رضای مشهد سنگسار شده بودند.

در روزهای گذشته تلاش های گسترده ای برای جلوگیری از اجرای حکم سنگسار مکرمه و پدر فرزندش صورت گرفته اما متاسفانه با وجود اعلام رییس دادگستری استان قزوین که امروز در مصاحبه با فارس از توقف اجرای این حکم خبر داده بود، اهالی تاکستان (از جمله چند تن از دانشجویان مقیم این شهر) می گویند ماموران دادگستری همچنان در حال مهیا کردن مقدمات اجرای این حکم هستند.برخی خبرهای موثق از احتمال اجرای این حکم در "ملاء خاص" حکایت دارند.اقدام فوری در جهت جلوگیری از اجرای این حکم ضروری به نظر می رسد.

نمیدانم آیا وبلاگ نویسی در تاکستان حضور دارد که بتواند خبرهای تازه ای از فضای شهر به ما بدهد؟ آیا امکانی وجود دارد که وبلاگ نویسان تهرانی به تاکستان بروند؟ جان دو انسان در خطر است.دوستان! کجا هستید؟

 

http://iranmehrdaily.blogfa.com/post-135.aspx