بیاد رفیق عزیز آذر«درخشان»

پیام تسلیتی به‌ مناسبت در‌گذشت رفیق عزیز آذر درخشان

     شنیدن خبر درگذشت رفیق عزیز آذر «درخشان» (مهری علی‌ملایری) برای ما تکان ‌دهنده و شوکه‌آور ‌است. رفیق ‌آذر «درخشان» دانشمند متبحر، کمونیست واقعی و رزمندهٔ پیگیر، پر‌تلاش، سخت‌کوش، با ‌شهامت، متین و غیور بود که عمرش را شجاعانه در مبارزه برای تحقق آرمان‌های والای کمونیسم، سپری نمود.

     مبارزات وسیع، عمیق و همه‌جانبه رفیق آذر را در کارزار‌های مبارزاتی مجرب و آبدیده کرد و به الگو و رهنمای نیرو‌های مبارز و انقلابی تبدیل نمود.

     رفیق آذر سخنگو، سخنور و نویسندهٔ توانا بود. ویژ‌گی‌های خاص و منحصر به فردش او را در عرصهٔ ملی و بین‌المللی مشهور و محبوب نیروهای انقلابی و آزادیخواه ایران، افغانستان و سراسر جهان نمود.

     رفیق‌ آذر سازمان زنان هشت مارس (ایران-افغانستان) را با اعتقاد راسخ به انترناسیونالیزم پرولتری با یاری دیگر کادرهای انقلابی بنیاد نهاد و در پیشبرد اهداف آن از دل ‌و‌ جان مبارزه کرد.

     شجاعت، قاطعیت، استقامت و پایداری رفیق را در مبارزه علیه حاکمیت جمهوری اسلامی و خرافات و اجحافات مردسالارانهٔ حاکم بر جامعه به رزمندهٔ آبدیده خصوصاً در جنبش زنان تبدیل نمود و باعث استحکام و نیرومندی سازمان هشت مارس شد.

     سرسختی انقلابی و رزمندگی رفیق عزیز آذر «درخشان» در جریان یازده سالی که با بیماری سخت و طاقت‌فرسای سرطان دست به گریبان بود، مشخص‌تر و واضح‌تر گردید. او در این سال‌ها با قلم‌ برا و زبان توانایش با جنبش انقلابی زنان علیه دشمنان رنگارنگ کمونیسم انقلابی مقابله نمود و مبارزاتش را بیشتر از پیش با تحمل و مقاومت انقلابی تداوم بخشید.

     ما تأسف و تأثر عمیق خود را به مناسبت درگذشت این رفیق گرانقدر از صمیم قلب برای هیأت رهبری و رفقای حزب کمونیست ایران (م ‌ل‌ م)، رفقای سازمان زنان هشت مارس (ایران- افغانستان)، جنبش کمونیستی بین‌المللی، اعضای خانواده و همهٔ یاران و دوستان این رفیق عزیز، ابراز می‌کنیم و در‌گذشت‌ او را برای‌تان صمیمانه تسلیت می‌گوییم.

    امیدواریم که اندوه از دست‌دادن این رفیق عزیز را برای تحقق اهداف والای این رفیق به مبارزه تبدیل نماییم.

هواداران «حزب کمونیست (مائویست) افغانستان» در اروپا