پیام شعله پاکروان از زنان دادخواه

روز دوم راه‌پیمایی سه‌روزه، ۷ مارس، دن‌هاگ (لاهه)

با سلام خدمت عزیزانی که در این هوای نامناسب اینجا تشریف آوردید!

به‌عنوان یک دادخواه، به‌عنوان قطره‌ای از دریا، به‌عنوان یک مادر و به‌عنوان یک زن

به حکومت ضد بشر و ضد زن جمهوری اسلامی می‌گویم: ما مادران ایستاده‌ایم، روبه‌روی تو!!!!

دیگر نمی‌خواهیم به تو اجازه بدهیم که بچه‌های ما را بکشی! دیگر اجازه نمی‌دهیم به سپیده قلیان در سیاه‌چال‌ها تجاوز کنی و جسدش را به خانواده‌اش تحویل دهی!

ما دیگر نمی‌خواهیم در خیابان‌های تهران و شهرستان‌ها شاهد تعرض و تجاوز گرگ‌های هار و سگ‌های وحشی مأموران حکومتی به دختران و پسران‌مان باشیم!

ما مادران دیگر اجازه نمی‌دهیم تو دستت را روی بچه‌های ما بلند کنی!

تو تمام‌قد در مقابل مردم ایران ایستاده‌ای!

از دی‌ماه گذشته تا امروز حتا یک روز نبوده است که در یکی از شهرها و روستاهای ایران اعتراضی نبوده باشد و تو ـ به قول استمرار‌طلبان‌ات ـ به‌جای این‌که به «اصلاح» امور بپردازی رئیسی ـ مردی که در آخرین انتخابات ریاست جمهوری هم «نه!» گرفت، مردی که یکی از اعضای هیئت مرگ بوده و دستش در خون هزاران جوان که جسدشان به مادران‌شان تحویل داده نشده است، آلوده است ـ او را رئیس «عدالت‌خانه‌ای» که می‌کنی که فقط نامی از آن باقی‌مانده است. قوه قضاییه‌ی فاسدی که نسرین ستوده را به جرم دفاع ـ به‌عنوان یک وکیل ـ به سی‌وچهار سال زندان و چندین ضربه شلاق (بالای ۱۸۰ ضربه شلاق) محکوم کردی.

ما مادران! ما داد‌خواهان! اعلام می‌کنیم: تا آخرین روزی که تمام کسانی که دست‌شان در خون فرزندان ما آلوده‌شده و خون عزیزان ما را روی زمین ریختند ـ از ۲۲ بهمن ۵۷ تا همین امروز ـ به هر اتهامی، به هر جرمی، در هر سنی و در هر شرایطی ... جسد را {تحویل} داده باشند یا نداده باشند تا زمانی که تمام عاملین و آمرین را در پای میز محاکمه‌ی نبینیم دست از تلاش برنخواهیم داشت.

من به‌عنوان مادر ریحانه تمام دنیا را خواهم گشت، کفش‌های آهنینم را به پا خواهم کرد، مثل مادر سعید زینالی دنبال عدالتم! مادر اسماعیل بخشی دنبال عدالت است. فریاد مادران در گوشه گوشه‌ی ایران زیبای ما بلند شده و قطعاً حکومت در مقابل این فریاد توان ایستادگی نخواهد داشت.

دست همه شما، دختران، زنان، پسران جوان و مردان را به گرمی می‌فشاریم تا در کنار جنبش دادخواهی بلند و رسا فریاد بزنیم: «نه به حکومت مرگ و ارتجاع!»

پیام شعله پاکروان (از زنان دادخواه) در دومین روز تظاهرات سه روزه کارزار زنان، ۷ مارس ۲۰۱۹، هلند

نشریه هشت مارس شماره ۴۷

خرداد ۱۳۹۸/ ژوئن ۲۰۱۹