باز هم زنکشی! در کمتر از ۴۸ساعت: «قتل سه زن، توسط مردان خانواده»



نگین رستمی زن ٣٠ ساله، مادر چند فرزند ساکن روستای نی شهرستان مریوان پس از ۶ روز مبارزه با مرگ روز یکشنبه ۹ بهمن، جان باخت.

روز ٣ بهمن ماە مردی با صورت پوشیدە به نگین در حیاط خانەی جدیدش حمله کردە و او را به آتش می‌کشد. او بارها توسط همسر سابقش تهدید به مرگ شده بود.

زهره لندی، زن جوان ساکن اهواز است که دوماه قبل با علی خواجوی ورزشکار بدنساز، ازدواج کرد. زهره و برادرش یحیی دوشنبه ۱۰بهمن با شلیک گلوله به دست علی خواجوی کشته شدند. همسر زهره بعد از اقدام به قتل همسر و برادر همسرش خودش را هم دار زد.

رضواح ندیمی زن اهل کامیاران توسط همسر سابق خود به قتل رسید.

رضوان، صبح روز سه‌شنبه یازدهم بهمن‌ماه بر اثر تیراندازی همسر سابق خود، اصابت گلوله و شدت جراحات وارده، جان خود را از دست داده است.

دست هایی که بالا می روند تا جان زنان را بگیرند، را کدام تفکر به حرکت وا می دارد؟

درست است که حکومت مرتجع و زنستیز جمهوری اسلامی، با تمام توان مقابل زنان ایستاده و با استفاده از قانون، تخصیص هدفمند بودجه، بکارگیری رسانه ها، ادبیات، هنر و ...؛ فرهنگ مردسالاری را در جامعه ترویج و تحکیم می کند و زنان را به کالاهایی در تملک مردان، تقلیل می دهد؛ ولی مردسالاری در جامعه چنان ریشۀ عمیقی دارد، که مبارزه با آن بعد از سرنگونی انقلابی این نظام هم باید با جدیت ادامه یابد.

١٢ بهمن ۱۴۰۱ / ١ فوریه ٢٠٢٣