از گوشه و کنار جهان در همبستگی با کارزار

از  گوشه و کنار جهان در همبستگی با کارزار....

 

راهپیمائی کارزار همبستگی بسیاری از مبارزین رهائی زنان در سراسر دنیا را به خود جلب کرد.  بسیاری در راهپیمائی کنار ما بودند. بسیاری دیگر پیام های همبستگی فرستادند ، و عده ای در فعالیت های  خود همراهی و همبستگی شان را با ما اعلام کردند. اینجا نمونه ای از این گستره جهانی مبارزه برای رهائی زنان، از هند، فنلاند و آمریکا را ملاحظه می کنید.

زنجیرها را بگسلیم! خشم زنان را، چون نیرویی قدرتمند، در راه انقلاب رها کنیم     

 ماری لو گرین برگ            

در هشت مارس 2007، جلسه ای در نیویورک در همبستگی با تظاهرات کارزار زنان در لاهه برگزار شد و ماری لو گرین برگ که در راهپیمائی سال پیش همراه ما بود، پیام خود به کارزار را، در آنجا ارائه کرد. آنچه در زیر می خوانید، بخش هایی از این پیام است که به فارسی برگردانده ایم. – هشت مارس

هشت مارس، روز جهانی زن، روزی است که مردم دنیا در مبارزه و همبستگی برای آینده ای عاری از تحقیر و ستم به زن ، برای رهایی نیمی از بشرییت، در کنار هم می ایستند. روزی که، در آن نقش زنان در رهایی کل بشریت تجلیل می شود. سرنوشت اکثریت عظیم بشریت، چه مرد و چه زن، و در همه جا، به درهم شکستن زنجیرهایی وابسته است که، چه در کشورهای امپریالیستی و چه در تئوکراسی های اسلامی، بدن زنان را ناقص می کنند، کلام شان را  خاموش می کنند، افکارشان را محدود می کنند و رویاهایشان را خرد می نمایند.  هیچ خلقی، هیج بخشی از بشریت، نمی تواند، وقتی نیمی از مردمش سرکوب شده و به بردگی کشیده شده اند، آزاد باشد.

ما در اطراف خود، همه جا می بینیم که جهان، در حسرت تغییری انقلابی است. همه زنجیرهای سنت، باید شکسته شوند. روشن بینی دراین زمینه و مجهزشدن به ابزاری برای خرد کردن کامل این زنجیرها، تنها با یک برنامه و دیدگاه نوین انقلابی کمونیستی، قابل دست یابی است.  این برنامه و دیدگاه، برای هر تغییر بنیادین و رهایی بخش ،چه در کشورهای امپریالیستی و چه در کشورهای تحت سلطه امپریالیسم، لازم است.

یکی از این زنجیرها، سلطه پدرسالارانه است، که تجاوز، خشونت بردگی خانگی و اشکال دیگر ستم اجتماعی و روزمره بر زنان در همه کشورها را، به هم متصل می کند. این جنایات، بخش جدائی ناپذیر جنگ و اشغال امپریالیستی نیز هستند، که امروزه، و در حالی که جنگ افروزان آمریکایی، عوام فریبانه "آزادی"، "دموکراسی" و "حقوق زنان" را موعظه می کنند، انجام می شود. روشن بگویم، آمریکا بزرگترین عامل و بانی جنایت وترور در جهان است و آزادی –و به ویژه آزادی زنان – از طریق جنگ، اشغال و سلطه امپریالیستی، به کف نمی آید.

امروز، آمریکا جنگ با عراق را شدت می بخشد و تدارک اعمالی را می بیند که شاید منجر به جنایات عظیم تری علیه ایران و مردم ایران شود و این مسأله، اتحاد عاجل و وسیعی را، علیه امپریالیسم آمریکا و جنایاتش درجهان، الزام آور می کند.... در عین حال، مردم جهان نباید از ستمگران گوناگون جانبداری کنند .بلکه باید مجدانه، هم برعلیه جنگ و تجاوز امپریالیستی وهم برعلیه تئوکراسی اسلامی و آنان که هدفشان تحمیل حکومت هایی از این دست است ،برخیزند....

همانطور که باب آواکیان، صدر حزب کمونیست انقلابی آمریکا می گوید:

"ما شاهد مجادله بین جهاد از یک طرف و دنیای مک دونالدی و جنگ های صلیبی بوش از طرف دیگرهستیم. یک قشر منسوخ در کشورهای مستعمره و تحت سلطه وجود دارد، که با  قشر حاکمه سیستم منسوخ امپریالیستی، دست به گریبان است. این دو نیروی ارتجاعی، حتی هنگامی که با هم در مخالفتند، یکدیگر را تحکیم می کنند. اگر از یکی از این "منسوخین" جانبداری کنید، هردوشان را تقویت کرده اید."

راهپیمائی امروز، همچون راهپیمائی سال قبل، نمونه ای است از کسانی که هیچ یک از این دو قطب ارتجاعی را قبول ندارند و پرچم آینده ای کاملا متفاوت را بر افراشته اند. من این پیام همبستگی را به شما و مبارزه ای که نمایندگی اش می کنید، می فرستم. می دانم که میلیون ها زن و مرد در سراسر جهان در احساسی که در اطلاعیه تان بیان کرده اید، شریکند:

 "ما زنان در ادامه راهی که  سال گذشته آغاز کردیم، به دنبال ساختن جهانی هستیم بر پایه قدرت و مشارکت تمامی انسانهایی که سودی در دوام نظام های متکی  بر ستم و استثمار  ندارند...."

بیایید مبارزه برای جهانی دیگر را تسریع کنیم.

زنجیرها را بگسلیم! خشم زنان را چون نیرویی قدرتمند در راه انقلاب، رها کنیم!

پیام جنبش فمینیستی انقلابی - هند

به دوستان عزیز کارزار،

ما از این که شما در صدد برگزاری یک راهپیمائی به مناسبت هشت مارس هستید، بسیار خوشحالیم.

می گوینددرکشور ما، هند، دموکراسی وجود دارد، و می گویند کرالام ،پیشرفته ترین ایالت کشور است. ولی ستمی که زنان تمامی ادیان متحمل می شوند، بسیار شدید است.

قتل برای جهیزیه، سقط جنین مونث، دزدی دختران جوان برای فحشا و خشونت خانگی، اشکال شدید تر این ستم ها، هستند. سلسله مراتب برهمنی کاست، که هیچ مذهبی در هند از آن خلاصی ندارد، ارزش های ضد زن خود را به تمامی عرصه های اجتماعی تحمیل می کند.

در سال های اخیر، بنیادگرایان مذهبی، حملات خود را بر حقوقی که زنان کسب کرده اند، افزایش داده اند. در هشت مارس، ما هم کارزارهایی تبلیغاتی و راهپیمائی هایی، سازمان می دهیم. تمرکز این فعالیت ها بر روی محرومیت هایی است که توسط ارتجاعیون و در پروسه جهانی سازی امپریالیستی، به زنان تحمیل شده است.

هر چند در دو نقطه متفاوت جهانیم، ولی صدایمان در مبارزه برای خلق جهانی نوین یکی است.

با همبستگی شارادا،

دبیر کمیته ایالتی جنبش فمینیستی انقلابی (کرالام)  52 فوریه 2007

همبستگی با کارزار در فنلاند

روزهای 8 و 9 مارس 2007، سمینار دو روزه ای¬ به مناسبت روز جهانی زن در ساختمان مرکزی انجمن زنان شهر تورکو در فنلاند، برگزار شد. شرکت کنندگان در این سمینار از کشورهایی چون سوئد، دانمارک وآلمان بودند.

زنان و دختران جوان کرد ساکن این شهر نیز، بطور چشمگیری در این سمینار شرکت داشتند. ما فعالین هشت مارس که به علت مشکلات مالی نتوانستیم در راهپیمائی روز هشت مارس در هلند شرکت کنیم، در این سمینار شرکت کردیم.

سمینار با قرائت اطلاعیه شماره 1 کارزار لغو کليه قوانين نابرابر و مجازات¬های اسلامی عليه زنان به زبان¬های فارسی و فنلاندی آغاز شد، که حاضرین را تحت تاثیر قرار داد. پس از آن چون سمینار همزمان بود با شروع راهپیمائی مرکزی کارزار زنان در هلند، به زبان فنلاندی از این راهپیمائی حمایت شد.

سپس فیلمی در مورد زندگی ومرگ فادیما شاهین دال، دختری که در سال 2002 توسط پدرش در سوئد به قتل رسید، پخش شد. ضمن برنامه، تصاویری از راهپیمائی کارزار زنان در هشت مارس 2006 در هلند، پخش می شد.

در پایان برنامه صبح اطلاعیه شماره 1 کارزار به زبان¬های مختلف از جمله کردی، ترکی، انگلیسی، فنلاندی، فارسی و سوئدی و ... پخش شد. بعد¬ازظهر، سمینار با بحث و گفتگو پیرامون اینکه چه برنامه¬ای را پیش بگیرند که اتفاقاتی نظیر قتل فادیما در اروپا صورت نگیرد، آغاز شد که زنان کرد در این بحث¬ها فعالانه شرکت کردند....

در پایان روز دوم سمینار نیز جشنی که به مناسبت روز جهانی زن برگزار شده که در آن  بسیاری از ملیت¬های مختلف از جمله کرد، فارس، آلبانی، برزیل و... شرکت داشتند....

فعالین کارزار لغو کليه قوانين نابرابر و مجازات های ااسلامی عليه زنان – فنلاند