اطلاعیه توقف کنفرانس برلین

اطلاعیه توقف کنفرانس برلین

سازمان زنان هشت مارس با شادی و غرور اعلام می کند اپوزیسیون مترقی و مبارز ایران در تبعید موفق شد کنفرانس سه روزه برلین را در روز دوم متوقف کند. این کنفرانس به دعوت بنیاد فرهنگی هانریش بل و ابتکار سبزها و سفارت جمهوری اسلامی تدارک دیده شده بود.

در این کنفرانس عده ای از عناصر رسوای جمهوری اسلامی که امروزه برای نجات رژیم ارتجاعی ایران، ماسک اصلاح طلبی به چهره زده اند، به همراه تنی چند از نویسندگان ایرانی دعوت شده بودند. این کنفرانس قرار بود بگوید که در ایران دمکراسی برقرار شده است و جنایتکارانی چون اکبر گنجی، جلایی پور و ... «آزادیخواه» شده اند.

در شرایطی که مردم کمر به سرنگونی جمهوری اسلامی بسته اند، امپریالیسم آلمان و سایر دول اروپایی با همدستی دارودسته دوم خردادی ها، می خواهند رژیم در حال احتضار را نجات دهند. این کنفرانس در خدمت چنین هدفی بود. این کنفرانس علیه مبارزات مردم ایران برای سرنگونی جمهوری اسلامی بود.

این کنفرانس تائید وضعیت بی حقوقی زنان ایران بود. این کنفرانس با دادن تصویر «دمکراتیک»  از ایران، علیه هزاران پناهجوی ایرانی در آلمان بود. کنفرانس با پیگیری مبارزات شورانگیز زنان و مردان معترض ایرانی تعطیل شد. درود بر همه زنان و مردان مبارز و مترقی! درود بر زنانی که در این مبارزه نفرت عمیق خود را از رژیم زن ستیزاسلامی نشان دادند و هم چنین همگامی و همدلی خود را با مبارزات زنان در ایران به نمایش گذاشتند.

بر هم خوردن کنفرانس برلین، مشت محکمی به دهان رژیم جمهوری اسلامی و مشتی سازشکار خائن همچون توده دای ها و اکثریتی ها بود. اما بودند جریانهایی همچون راه کارگر که با بهم خوردن کنفرانس سخت دلخور شدند و وقاحت را به آنجا رساندند تا علیه کسانی که با مبارزه خود این کنفرانس را به تعطیلی کشاندند، اطلاعیه بدهند و آنها را چماقدار بخوانند. اینها یک بار دیگر نشان دادند که طرفداران خجالتی خاتمی، به موقع شرم را کنار می گذارند و علنا در کنار دارودسته های فرصت طلب و رسوا قرار می گیرند.

این پیروزی محصول سخت کوشی، پیگیری و جسارت همه زنان و مردان مبارز و انقلابی بود که مصمم بودند نگذارند این کنفرانس برقرار شود. دستاورد مبارزه زنان و مردانی بود که مصمم بودند صدای مبارزات مردم ایران علیه چمهوری اسلامی را منعکس کنند و حاصل پیگیری و مبارزه زنانی بود که می خواستند صدای زنان ایران باشند. این پیروزی نتیجه مبارزه این حزب و آن حزب، این سازمان و آن سازمان نیست، اگرچه سازمان های مبارز و مترقی همچون کمیته دفاع از جنبش، در آن نقش داشتند و بویژه سازمان هایی که اعتراض شان به این کنفرانس برای گرفتن تریبون در آن نبود، بلکه برای قطع کردن اینگونه تریبونها بود. این را همه زنان و مردان شرکت کننده در کنفرانس مشاهده کردند.

درود و افتخار بر همه زنان و مردانی که تن به سازش با مرتجعان نمی دهند. رزمشان  پیروز و پایدار باد!

 

سازمان زنان هشت مارس (ایرانی، افغانستانی)

9 آوریل 2000