جایزه نوبل برای شیرین عبادی: رسوایی برای جمهوری اسلامی

جایزه نوبل برای شیرین عبادی: رسوایی برای جمهوری اسلامی!

كميته صلح نوبل، امسال شيرين عبادی را به عنوان برنده جايزه صلح برگزيد. شيرين عبادی وكيل دادگستری و از كوشندگان حقوق زنان در ايران است كه سالها برای اصلاح قوانين زن ستيز اسلامی در ايران تلاش كرده است. اين جايزه سبب شد كه ميليونها نفر در سراسر جهان در جريان بی حقوقی مفرط زنان ايرانی تحت حاكميت جمهوری اسلامی قرار گيرند.

تا كنون دولت جمهوری اسلامی از اظهار نظر رسمی در اين باره خودداری كرده است.اين جايزه برای حکام اسلامی رسوائی است زيرا تائيدی است بر تجاوز مستمر به حقوق زنان و كودكان در ايران. بعلاوه حضور شجاعانه شيرين عبادی بدون حجاب اسلامی در مقابل رسانه های بين المللی خشم جمهوری اسلامی را برانگيخت. چرا که برای حکومت اسلامی ايران حجاب اجباری يکی از ارکان ستم بر زنان و سمبل انقياد آنان است.

مردم ايران شيرين عبادی را به خاطر نقشی كه در دفاع از زنان و كودكان ستمديده در بيدادگاههای اسلامی داشته و به خاطر وكالتش از خانواده های قربانيان قتلهای زنجيره ای در كنار خود می بينند. هر چند او همواره سعی كرده بين اسلام و حقوق زنان پل زده و راه و روشهای توهم برانگيزی را در بين زنان برای دستيابی به حقوق برابر دامن بزند. راه و روشهائی كه حتی به اصلاحات جدی در زمينه موقعيت زنان نيز منجر نشده است.

حكام اسلامی و قدرتهای غربی می خواهند از اهداء جايزه صلح نوبل به شيرين عبادی برای پيشبرد منافع و مقاصد ضد مردمی خويش سود جويند. پاره ای دولتمردان جمهوری اسلامی با وقاحت اين واقعه را نشانه ای از ترقی و پيشرفت زنان تحت جمهوری اسلامی وانمود می كنند!

اصلاح طلبان شكست خورده حكومتی تلاش می كنند بار ديگر ندای آشتی ميان اسلام و دمكراسی را سر دهند و از اين طريق برای حكومت زن ستيز جمهوری اسلامی باز هم آبرو بخرند.

اولين زن مسلمان » ،« اولين زن مسلمان جهان » دول غربی نيز فرصت را غنيمت شمرده و با طرح هويتی اسلامی برای زن ايرانی دست و پا كنند تا بی حقوقی آنان را تحت رژيمهای،« ايرانی مرتجع توجيه كنند.

زنان ايرانی بيش از دو دهه است که به اشکال گوناگون عليه رژيم زن ستيز اسلامی برای کسب حقوق خود مبارزه می کنند. جايزه نوبل به شيرين عبادی نشان می دهد که دول غربی پس از بيست و پنج سال مبارزه و مقاومت زنان ايرانی بالاخره مجبور شدند در اين سطح سكوت خود را بشكنند. چرا كه صدای خشم زنان همچون رعدی بر آسمان ايران در حال غرش است. رعدی كه طومار رژيم زن ستيز جمهوری اسلامی را در هم خواهد پييچيد. و راه را برای تحقق خواستهای واقعی زنان هموار خواهد كرد.

www.8mars.com

سازمان زنان هشت مارس (ایرانی، افغانستانی)

١٩ مهر ١٣٨٢

 http://www.fineprint.com