هر جا که هستيد به مبارزات ضد جنگ بپيونديد

قوانين متجاوز در دفاع از يك متجاوز!

قوه قضائيه جمهوری اسلامی، بالاخره حكم اعدام افسانه نوروزی را تائيد كرد.

افسانه نوروزی شش سال پيش هنگامی كه رئيس حفاظت نيروهای انتظامی كيش قصد  تجاوز  به او داشت، به دفاع از خود برخاسته و مرد  متجاوز را به قتل رساند. در حالی كه كليه مدارك و شواهد حاكی از آن است كه اين فرد در جريان دفاع افسانه از خود به قتل رسيده است، اما عليرغم اين طبق قوانين جمهوری اسلامی افسانه محكوم به قصاص می باشد.

اين در حالی است كه حتی اگر افسانه نوروزی از خود دفاع نمی كرد و متجاوز به نيت خود عمل می كرد، باز هم افسانه می توانست به جرم زنا مورد سنگسار قرار گيرد.

در جمهوری اسلامی زنان به هر حال مجرم هستند. قوانين جمهوری اسلامی تضمين تجاوز به حقوق و موجوديت زنان است. بهمين جهت قوانين  اسلامی جهت حمايت از متجاوزين به حقوق زنان تنظيم و مدون شده اند. تجاوز به جسم و روح و حقوق زنان يك امر معمول در نظام جمهوری اسلامی است، بويژه  از نظر اين نظام زنانی كه جسارت می كنند از حق خود دفاع كنند دوبار مجرم شمرده می شوند.

وضعيت افسانه نوروزی و زهرا كاظمی خبرنگار كه اخيرا در زندان جمهوری اسلامی به قتل رسيد، نكات مشابهی دارد. هر دو با جسارت از خود دفاع كردند، زهرا كاظمی توسط باژجوی اوين مورد تجاوز قرار گرفت و رئيس حفاظت نيروهای انتظامی هم قصد تجاوز به افسانه را داشت.

هنگامی حكم اعدام افسانه نوروزی از سوی قوه قضائيه تائيد می شود كه توسط همين نهاد حكم اعدام جنايتكاران وابسته به رژيم در كرمان لغو می شود.

خبر حكم اعدام افسانه در هيچ كجای رسانه های بين المللی منعكس نمی شود، اما اخبار مربوط به سران دو خرداد، اخبار روز رسانه هاست. گنجی و آقاجری كانديد جوايز بين المللی می شوند و امثال عبدی مظهر دمكراسی. يعنی كسانی كه مستقيما در پايه گذاری قوانين جزايی و اساسی ضد زن آن دست داشتند.

حمايت از افسانه نوروزی وظيفه همه زنان آزاديخواه و مترقی است.

حمايت از افسانه نورزی وظيفه همه احزاب و سازمان هايی است كه آزادی زنان را جز مهمی از مبارزه برای استقرار جامعه ای دمكراتيك می دانند.

حمايت از افسانه نورزی وظيفه همه نيروهای مترقی در جهان است. می توان و بايد با مبارزه و فشار بر روی جمهوری اسلامی اين را حكم را پس زد.

باشد تا تك تك ما رسانه ای باشيم تا اين جنايت در حال انجام را به گوش همگان برسانيم و مانع از اجرای آن شويم.

سازمان زنان هشت مارس (ايرانی، افغانستانی) مهر 1382