پيش به سوی تشکيل جبهه ائتلافی زنان چپ

پيش به سوی تشکيل جبهه ائتلافی زنان چپ

زنانی ديگر

زنان ايران اينک بزرگداشت روز جهانی زن را در شرايط حساسی برگزار مي‌کنند. تحولات اجتماعی ماه‌های اخير، رشد و تعميق جنبش آزادي‌خواهانه مردم از يک سو و کشتار، شکنجه، تجاوز و انواع برخوردهای سرکوبگرانه رژيم از سوی ديگر، اين روز را به نقطه عطفی در مبارزات زنان ايران بدل کرده است.

تجربه تاريخی به خوبی نشان مي‌دهد که زنان به رغم حضور گسترده در مبارزات اجتماعی همواره به حاشيه رانده شده و خواسته‌های آنان در نظر گرفته نشده است . اکنون نيز به رغم حضور فعال، چشمگير و تعيين کننده زنان، فضای مردسالارانه حاکم بر جنبش نسبت به تبعيض جنسيتی ومطالبات زنان بي‌تفاوت است. از اين رو ما به عنوان بخشی از جنبش زنان، در سالگرد روز جهانی زن، ضمن مرزبندی با هرگونه حرکت رفرميستی در حفظ ساختار موجود و تاکيد بر اينکه رهايی نهايی زنان در جامعه‌ای بدون سلطه وسرمايه متحقق خواهد شد، خواسته‌های حداقلی خود را طرح کرده و از زنان ايران مي‌خواهيم با هدف پيشبرد اين مطالبات حداقلی اقدام به تشکيل جبهه‌ای ائتلافی نمايند. اعضای اين جبهه ابتدا مي‌توانند با تاکيد و تبليغ اين مطالبات با هم همسو شده و در مراحل بعدی قادر خواهند بود با همبستگی و همکاری اقدام به برنامه‌ريزی برای متحقق شدن اين خواست‌ها بکنند.

 

1. جدايی دين از حکومت و استقرار جامعه‌ای دموکراتيک و عاری از هرگونه تبعيض و نابرابری جنسيتي، اقتصادي، مذهبي، قومی ، ملی و ...، که ضامن حقوق زنان به شرح زير باشد:

الف : الغای قوانين زن ستيز در اجتماع، خانواده، تحصيل، ورزش و..

ب : به رسميت شناختن حق زنان بر بدنشان ازجمله: الغای حجاب اجباری، تامين آزادی پوشش و آزادی سقط جنين

ج: مبارزه با باورها، فرهنگ و سنت‌های زن ستيز دررسانه‌ها، مراکز آموزشي، اجتماع، محل کار، خانواده و...

د: دستمزد مساوی برای زنان در مقابل کار برابر و ايجاد فرصت‌های شغلی يکسان با مردان

د . آزادی بيان، انديشه، رسانه، تشکل، تجمع و تظاهرات

ه‌. آزادی کليه زندانيان سياسی و لغو اعدام، سنگسار، قصاص و هرنوع شکنجه

و‌. ريشه کن کردن فقر، فحشا، اعتياد و...

ي‌. محاکمه آمرين و عاملين جنايات سه دهه گذشته و تامين حقوق و مطالبات بازماندگان جنايت ها

ز‌. ...

بهمن 1388