مقاومت زنان در زير فشارهاى طاقت فرسا دراوين

مقاومت زنان در زير فشارهاى طاقت فرسا دراوين

آژانس ايران خبر: بند عمومى زنان زندان اوين بعنوان محلى براى نگهدارى زنان بازداشتى ِاعتراضات اخير تهران مورد استفاده قرار گرفته است. کمبود فضا و مکان در اين بند عاملى براى افزايش فشار بر زندانيان شده است. کمبود جا به حدى است که تعداد زيادى از زنان تنها با يک پتو در راهروها, كه بسيار كثيف و غير بهداشتى هستند, اسکان داده شده اند. تعداد زيادى از زنان زندانى زخمى در بهدارى مى باشند. كيفيت غذاى بند 209 بسيار پايين است تا حدى كه زنان زندانى به خوردن بيسكويت اكتفا مى كنند. زندانيان سياسى زن از لحاظ امكاناتى در زندان اوين تحت فشار هستند. به آنها گفته شده است كه بايد زيرانداز, پتو و حتى لباسهايشان را هم خانواده هايشان تهيه كنند. اين زندانيان همچنين بايد مبلغى پول بابت بودن در سلول ِ زندان پرداخت كنند. شپش و ساس در زندان غوغا مى كند. قطع فشار آب گرم زندان از جمله فشارهايى است كه به زنان زندانى وارد ميكنند. اين امر مشكلات فراوانى براى مادرانى كه كودكان كوچك دارند بوجود آورده است و آنها براى درست كردن شير براى كودكان شيرخوار خود دچار مشكل شده اند. كودكان نيز در معرض انواع بيماريهاى خطرناك در محيط آلوده زندان قرار دارند.

يكى از زنان زندانى از وجود حيوانات موذى در بند زنان زندان اوين خبر داد که حتى موجب خورده شدن بدن يکى از زندانيان شده است. زندانيانى كه بعضا ماههاست دستگير شده اند,از تحويلگيرى و يا داشتن لباسهاى شخصى خودشان محروم هستند و ماههاست كه با همان لباسى كه دستگير شده اند دوران زندان خود را سپرى ميكنند.

على رغم همه اين فشارهاى طاقت فرسا , اما همچنان زنان به مقاومت حماسى خود در زندانها و در زير بازجويى ها ادامه ميدهند .

منبع روشنگری

 

سه زن از متهمان اعتراضات اخیر در آستانه‌ی اعدام

برای معصومه یاوری، از بازداشت شدگان اعتراضات پس از انتخابات حکم اعدام درخواست شده است. همچنین مطهره بهرامی و ریحانه حاج ابراهیم به اعدام محکوم شده‌اند. مطهره بهرامی در سال 1388 در منزل خود بازداشت و در تاریخ 24 فروردین به اعدام محکوم گردید. ریحانه حاج ابراهیم در روز عاشورا دستگیر شد. معصومه یاوری نیز در رابطه با اعتراضات روز عاشورا بازداشت شد. وی تا برگزاری دادگاه اول از ملاقات با وکیل خود محروم بود. قرار است دادگاه دوم وی در روز 15 اردیبهشت برگزار شود. وی خانه‌دار و مادر دو فرزند 4 و 11 ساله است. دلیل صدور حکم اعدام برای وی طبق ادعای دادستان، فرستادن اس ام اس و داشتن عکس رهبران مجاهدین خلق در کامپیوترش است. در حال حاضر 7 نفر از بازداشت شدگان وقایع پس از 22 خرداد نیز با اسامی محمد امین ولیان، محسن و احمد دانش‌پور مقدم، هادی قائمی، عبدالرضا قنبری، جعفر کاظمی و محمد علی حاج آقایی به اعدام محکوم شده‌اند. اخیرا حکم اعدام محمدعلی حاج آقایی و جعفر کاظمی در دادگاه تجدید نظر تایید شد. وکیل این افراد در مدت دادرسی از مطالعه پرونده موکلان‌شان محروم بودند.

منبع سایت دنباله