سکينه محمدی: مقامات دروغ می گويند و می خواهند او را مخفيانه اعدام

سکينه محمدی: مقامات دروغ می گويند و می خواهند او را مخفيانه اعدام

بی بی سی:سکينه محمدی آشتياني، زنی که به اتهام قتل و "زنای محصنه" در ايران به اعدام محکوم شده است، در مصاحبه با روزنامه گاردين می گويد که مقامات ايرانی درباره جرم او دروغ می گويند و می خواهند او را مخفيانه اعدام کنند.

خانم محمدی در سال
۲۰۰۶ ميلادی به اتهام رابطه "نامشروع" با دو مرد پس از فوت همسرش محکوم شده بود، اما دادگاه ديگری بعدا او را به اتهام رابطه با مرد ديگری پيش از مرگ همسرش، به "زنای محصنه" متهم و به سنگسار محکوم کرد.

بعد از اعتراض های جهانی به اين حکم، مقامات ايران اعلام کردند که اجرای حکم سنگسار خانم محمدی متوقف شده است، اما حکم اعدام او به جرم دست داشتن در قتل همسرش هنوز به قوت خود باقی است.

اکنون روزنامه گاردين می نويسد که خانم محمدی در مصاحبه ای که از طريق يک واسطه با اين روزنامه انجام داده، در واکنش به اين حکم گفته است: " آنها دروغ می گويند. از واکنش های جهانی برآشفته شده اند و به شدت تلاش می کنند اذهان را منحرف کنند و رسانه ها را گيج کنند تا بتوانند من را مخفيانه اعدام کنند."

خانم محمدی می گويد که دادگاه او را از اتهام قتل تبرئه کرده و فقط به اتهام رابطه نامشروع مجرم شناخته و به سنگسار محکوم کرده است.

روزنامه گاردين برای حفظ امنيت کسی که اين مصاحبه را برای اين روزنامه انجام داده، نامی از او نبرده است.

خانم محمدی در اين مصاحبه گفته است هنگامی که حکمش به او اطلاع داده شد، به دليل آشنا نبودن با معنی کلمه عربی "رجم" متوجه حکم سنگسار نشده است. او می گويد که به درخواست مقامات، حکم را امضا کرده و بعد از اينکه به سلول برگشته با توضيح هم سلولی هايش متوجه معنی اين حکم شده است.

محمد مصطفايي، وکيل خانم محمدي، پس از تلاش مقامات ايران برای بازداشت او از ايران گريخت و در ترکيه درخواست پناهندگی خود را تسليم سازمان ملل کرد.

همسر، پدر همسر و برادر همسر آقای مصطفايی بازداشت شده بودند که اکنون گزارش ها از آزادی دو تن از آنها حکايت دارد.

خانم محمدی به گاردين گفته است که نبودن وکيلش موقعيت او را به خطر می اندازد.

او می گويد که اگر تلاش های آقای مصطفايی نبود، او تا الان سنگسار شده بود.

منبع : روشنگری 16 مرداد 1389