اعتراض زندانيان سياسی زن زندان اوين به شرايط ١٧ زندانی در اعتصاب غذا

اعتراض زندانيان سياسی زن زندان اوين به شرايط ١٧ زندانی در اعتصاب غذا

رهانا: جمعی از زندانيان سياسی زن در بند عمومی زنان زندان اوين با نوشتن نامه‌ای نسبت به وضعيت هفده زندانی در اعتصاب غذا اعتراض کردند.


هفده زندانی بند ٣
۵٠ زندان اوين از دوشنبه هفته گذشته در اعتصاب غذا به سر برده و در سيزدهمين روز اعتصاب غذا در شرايط دشواری از نظر جسمی به سر مي‌برند. اين در حالی است که مجيد توکلي، کيوان صميمی و بهمن احمدی امويی از سه روز قبل دست به اعتصاب غذای خشک زده بودند.


به گزارش رهانا، اين ١٨ زندان در شرايطی به اعتصاب غذای خود ادامه مي‌دهند که مسئولين دستگاه قضايی از ارائه هر گونه پاسخ و اطلاعی از وضعيت آن‌ها خودداری کرده‌اند. اين مساله موجب نگرانی شديد خانواده‌ها و فعالان حقوق بشر شده است.

در همين حال خانواده‌ها از مصاحبه و پيگری وضعيت عزيزان‌شان منع شده و تهديد به بازداشت شده‌اند. بي‌خبری از وضعيت اين زندانيان و وضعيت دشوار آن‌ها موجب اعتراض زنان زندانی بند عمومی زندان اوين نيز شده است. آن‌ها با نوشتن نامه‌ای که در اختيار خبرگزاری رهانا است،‌ خواستار توجه مسئولين زندان به خواسته‌ها اين ١٧ زندانی و بازگشت وضعيت آنان به شرايط عادی شده‌اند. متن اين نامه به شرح زير است:


«شانزده زندانی زندان اوين چرا بايد مجددا در شرايط اوليه دستگيری و انفرادی آن‌هم به صورت اعتصاب غذای تر و خشک اين ايام را بگذارنند؟


آيا خواسته‌های آن‌ها خواسته‌های غير ممکن به لحاظ اجرايی برای مسئولين زندان است؟ اين‌که تماس تلفنی و يا داشتن ملاقات حضوری با خانواده يا تأمين مسائل بهداشتی و پزشکی که جزو حقوق اوليه هر زندانی است خارج از توانايی اجرايی زندانبانان است؟

آيا اين‌ خوش‌آمد و بدآمد‌های سليقگی در امور زندان‌ها است که مي‌خواهد به نوعی زندانيان را سرکوب و مطيع خود سازد؟

 

با توجه به شرايط غيرانسانی که اين زندانيان در آن به سر مي‌برند،‌ ما زنان بند عمومی زندان اوين ضمن پشتيبانی از خواسته‌های حق طلبانه دوستان‌مان در بند ٣۵٠ نسبت به وجود اين شرايط معترض و خواستار بازگشت آنان در اسرع وقت به شرايط عادی هستيم.»

 

منبع: روشنگری