شیوا نظرآهاری متهم به محاربه شد

شیوا نظرآهاری متهم به محاربه شد

شیوا نظر آهارینوشتۀ ناصر اعتمادی

دادگاه رسیدگی به پروندۀ شیوا نظرآهاری دانشجوی فعال حقوق بشر امروز آخرین جلسۀ خود را پیش از صدور حکم برگزار و شیوا نظر آهاری را به "محاربه با خدا"، اقدام علیه امنیت ملی و رابطه با سازمان مجاهدین خلق ایران... متهم کرد.

محمد شریف وکیل مدافع شیوا نظرآهاری در گفتگو با خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفت که امروز دادگاه رسیدگی به اتهامات موکل وی برگزار شد که طی آن شیوا نظرآهاری به "محاربه با خدا"، "اقدام علیه امنیت ملی"، "تبلیغ علیه نظام" و "برهم زدن نظم عمومی" متهم شد. دادگاه انقلاب همچنین شیوا نظرآهاری را به داشتن رابطه با سازمان مجاهدین خلق ایران متهم کرده که قویاً از سوی وی رد شد. محمد شریفی اضافه کرده است که جلسۀ امروز آخرین جلسۀ دادگاه پیش از صدور حُکم بوده است.

بر اساس قانون جزای اسلامی در ایران مجازات "محاربه" اعدام است و جمهوری اسلامی ایران از بدو تأسیس تا امروز بسیاری از مخالفان خود را به همین بهانه اعدام کرده است.

شیوا نظرآهاری بیست و شش سال دارد و از دانشجویان فعال حقوق بشر است. او اول بار بعد از دهمین انتخابات ریاست جمهوری دستگیر شد و سه ماه بعد به قید ضمانت از زندان آزاد گشت. وی برای دومین بار به هنگام سفر به قم برای شرکت در مراسم خاکسپاری آیت الله منتظری بازداشت و راهی زندان شد.

رئیس کمیسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا به تازگی در پارلمان اروپا در استراسبورگ رسماً از مقامات جمهوری اسلامی ایران خواست تا شیوا نظرآهاری را فوراً و بدون قید و شرط از زندان آزاد کنند.

 

منبع : رادیو فرانسه