۹۹ ضربه شلاق برای سکینه محمدی آشتیانی به خاطر عکس اشتباه

 

۹۹ ضربه شلاق برای سکینه محمدی آشتیانی به خاطر عکس اشتباه

 

در شهرهای مختلف به نفع خانم آشتیانی، تجمعاتی برگزار شده است

پسر سکینه محمدی آشتیانی، زنی که در ایران به سنگسار محکوم شده می گوید مادرش به خاطر انتشار عکسی در نشریات خارجی، و به اتهام اشاعه "فساد و بی حجابی" به ۹۹ ضربه شلاق محکوم شده است.

روزنامه بریتانیایی تایمز لندن، چند روز پیش، عکس زن بدون حجابی را منتشر کرد که گفته بود متعلق به خانم آشتیانی است اما این روزنامه روز جمعه (سوم اوت) گفت که این عکس مربوط به سکینه محمدی آشتیانی نیست و از بابت این اشتباه خود، عذرخواهی کرد.

گفته شده که این عکس، تصویر یک زن ایرانی مقیم خارج است.

سجاد قادرزاده، پسر خانم آشتیانی در چند مصاحبه گفته است که مادرش به خاطر انتشار این عکس، به ۹۹ ضربه شلاق محکوم شده است. او در این مصاحبه ها گفته است که افرادی که اخیرا از زندان تبریز آزاد شده اند، این موضوع را به او اطلاع داده اند.

آقای قادرزاده گفته است مجازات جدید، بهانه ای است تا مقامات ایران، بیشتر به آزار و اذیت مادرش بپردازند.

او در نامه سرگشاده ای گفته است که مادرش از دو هفته پیش ممنوع الملاقات شده و حتی اجازه نیافته از تلفن استفاده کند.

روزنامه تایمز لندن که این عکس را روز ۲۸ اوت منتشر کرده، گفته بود که عکس بدون حجاب خانم آشتیانی را از طریق یکی از وکلای او به دست آورده است.

محمد مصطفایی، وکیل خانم آشتیانی که اخیرا از ایران خارج شده، گفته است این عکس را از طریق سجاد قادرزاده، پسر خانم آشتیانی به دست آورده، ادعایی که آقای قادرزاده آن را رد می کند.

سکینه محمدی آشتیانی پیشتر به سنگسار محکوم شده بود، اما در پی اعتراض های جهانی، دولت ایران اعلام کرد او سنگسار نخواهد شد ولی حکم اعدامش همچنان پابرجاست.

ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران اوائل شهریور اعلام کرد که در مورد این پرونده "راهکارهای ویژه ای" را با هدف "اعمال دقت های مضاعف در اعمال قانون و رعایت حقوق قانونی افراد" در نظر دارد.

سکینه محمدی آشتیانی در سال ۲۰۰۶ میلادی به اتهام رابطه "نامشروع" با دو مرد پس از فوت همسرش محکوم شد، اما بعد دادگاه دیگری او را به اتهام رابطه با مرد دیگری پیش از مرگ همسرش، به "زنای محصنه" محکوم و علیه او حکم اعدام صادر کرد.

این زن ۴۳ ساله و صاحب دو فرزند، در تبریز زندانی است. او اتهام "زنای محصنه" را رد می کند.

 

منبع: بی بی سی