نسرین ستوده بازداشت شده است

نسرین ستوده بازداشت شده است

 

 

نسرین ستودهنسرین ستوده، وکیل دادگستری که وکالت تعدادی از زندانیان سیاسی از جمله چند نفر از متهمان حوادث پس از انتخابات ایران را به عهده دارد، پس از احضار به دادسرای اوین بازداشت شد.

رضا خندان، همسر خانم ستوده، به بی بی سی فارسی گفت: "امروز به همراه خانم غنوی یکی از وکلای همسرم به دادسرای اوین مراجعه کردیم. به وکیل خانم ستوده اعلام شد که فعلا قرار بازداشت برای او صادر شده و تا اطلاع ثانوی باید آنجا بمانند."

آقای خندان در ادامه گفت: "بازپرس پرونده به خانم غنوی اعلام کرد که در مرحله بازپرسی وکیل پرونده نمی تواند حضور داشته باشد."

روز شنبه ۶ شهریور ۱۳۸۹ ماموران امنیتی به منزل و محل کار نسرین ستوده مراجعه کرده و ضمن تفتیش چند ساعته این دو محل، تعدادی از پرونده های موکلان خانم ستوده و کامپیوتر و بخشی از وسایل شخصی او، همسر و کودکانش را ضبط کرده اند.

در همان زمان برگه احضاریه ای تحویل خانم ستوده شده بود که در آن اتهامات خانم ستوده، اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام عنوان شده بود.

رضا خندان هم با اشاره به اتهامات وارد شده به نسرین ستوده گفت: "اما درباه جزئیات و یا مصادیق این اتهامات هیچ توضیحی داده نشده است."

نسرین ستوده دارای دو فرزند است و پسر خردسال او تنها سه سال دارد. رضا خندان با اشاره به اینکه تا کنون فرزندانش هیچ شبی را بدون مادر به سر نکرده اند گفت: "برای نیمای ما که کمتر از سه سال دارد توجیه کردن این ماجرا کار آسانی نیست."

خانم ستوده همان زمان گفت این اتهامات را قبول ندارد و دلیل فشارها بر خود را پیگیری پرونده های حقوق بشری می داند.

خانم ستوده آن زمان به بی بی سی فارسی گفت از بازداشت شدن خوشحال می شود چون شرایطی مشابه موکلانش که "بی گناه در زندان هستند" خواهد داشت.

خانم ستوده وکالت تعدادی از پرونده های سیاسی و حقوق بشری از جمله شیرین عبادی، عیسی سحرخیز، کیوان صمیمی، محمدصدیق کبودوند، عاطفه نبوی، خدیجه مقدم، احمد نجاتی کارگر از کشته شدگان پس از انتخابات و آرش رحمانی پور، از اعضای انجمن پادشاهی ایران که در سال ۸۸ اعدام شد، را بر عهده داشته است.

 

منبع: بی بی سی