اجرای حکم جنايتکارانه و ضدبشری اعدام عليه يکی از زنان دستگير شده روز عاشورا

اجرای حکم جنايتکارانه و ضدبشری اعدام عليه يکی از زنان دستگير شده روز عاشورا


بنابه گزارشات رسيده به " فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" روز شنبه 9 بهمن ماه زندانيان سياسی زهرا بهرامی از دستگير شدگان اعتراضات گسترده و خونين روز عاشورا بدستور قوۀ قضاييه رژيم ولی فقيه اعدام شد .خانم بهرامی اولين زن زندانی سياسی روز عاشورا است که حکم ضد بشری اعدام در مورد او به اجرا در می آيد. زندانی سياسی زهرا بهرامی بدون اطلاع خانواده اش و امکان آخرين وداع با آنها اعدام شد.

زنده ياد زهرا بهرامی در جريان اعتراضات گسترده عاشورا دستگير شد ولی وقتی که دولت و رسانه های هلند و سازمانهای حقوق بشری نسبت به دستگيری وشکنجه و احتمال صدور حکم اعدام او اعتراض کردند بازجويان وزارت اطلاعات او را زير شکنجه های وحشيانه قرار دادند تا وی را وادار به اعتراف به حمل و داشتن مواد مخدر کنند و برای توجيه اين اعترافات اقدام به صحنه سازی و فيلم برداری از خانم زهرا بهرامی نمودند، و اين فيلم ها را در اختيار دولت و رسانه های هلند قرار دادند تا اين جنايت را توجيه کنند ولی دولت هلند و رسانه ها به اين عمل فريبکارانۀ آنها پی بردند.

خانم بهرامی در حالی اعدام شد که بنابه قوانين رژيم ولی فقيه علی خامنه ای حکم بايد به تاييد داستان کل می رسيد و بعد از آن به کمسيون عفو و بخشش ارجاع داده می شد از طرفی ديگر هنوز محاکمات او به پايان نرسيده و به اتهامات سياسی وی رسيدگی نشده بود.

زنده ياد زهرا بهرامی در جريان اعتراضات گسترده و خونين روز عاشورا دستگير شد و به بند سپاه زندان گوهردشت کرج که در دست بازجويان وزارت اطلاعات است به مدت يک ماه مورد شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفت. سپس او را به سلولهای انفرادی بند209 اوين منتقل کردند و شکنجه های جسمی و روحی شديدی عليه او بکار بردند تا وادار به اعترا ف عليه خود شود. زنده ياد زهرا بهرامی بيش از10 ماه در بند مخوف 209 بسر برد و دليل بسر بردن طولانی او در بند 209 وجود آثار شکنجه بر بدن وی بود.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، اعدام جنايتکارانه و ضد بشری يکی از دستگير شدگان روز عاشورا را محکوم می کند و از دبير کل و کميسر عالی حقوق بشر خواستار اقدامات عملی برای رسيدگی به جنايت عليه بشريت رژيم ولی فقيه علی خامنه ای در ايران است .

فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران

9 بهمن 1389 برابر با 29 ژانويه 2011

گزارش فوق را به سازمانهای زير ارسال گرديد:

کميساريای عالی حقوق بشر

کمسيون حقوق بشر اتحاديه اروپا

سازمان عفو بين الملل

http://hrdai.net
info@hrdai.net
http://hrdai.blogspot.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
0031620720193
Tel.:
استفاده از گزارشهای فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران تنها با ذکر منبع مجاز است

 

منبع: سایت روشنگری