جشنواره فرهنگی یا بساط عوام فریبی

جشنواره فرهنگی یا بساط عوام فریبی!

بنیاد هانریش بل در آلمان در جشنواره ای فرهنگی در مارس ٢٠٠۴ بازسازی وسائل خمینی جلاد را بعنوان آثار هنری به نمایش گذاشته است و بار دیگر پس از کنفرانس برلین در سال ٢٠٠٠ ، به میلیونها زن ایرانی ، به هزاران هنرمند و روشنفکر و به مردم ایران که علیه جمهوری اسلامی مبارزه می کنند دهن کجی کرد.

وسائل خمینی باید در موزه جنایتکاران تاریخ به نمایش گذاشته شود.

خمینی بنیانگذار رژیمی است که حجاب اجباری، تجاوز به زنان در زندانها، شلاق زنان به دلیل بد حجابی، سنگسار، تحمیل مجازاتهای قرون وسطائی اسلامی بر زنان، تحمیل قوانین تبعیض گرایانه به زنان و..... جزء سیاستهای رسمی آن است.وسائل خمینی در ذهن مردم آزادیخواه جهان هیچ هنری را تداعی نمی کند، بلکه سرکوب وحشیانهزنان و اکثریت مردم ایران .اگر قرار است آثار هنرمندان ایرانی که منعکس کننده فرهنگ و آمال اکثریت مردم ایران است نمایش داده شود، باید آثار صدها هنرمندی که در سیاهچالهای رژیم جان باختند، آثار صد ها هنرمندی که در تبعید بسر می برند، و آثاری که در وزارت خانه سانسور جمهوری اسلامی مثله شده به نمایش گذاشته شود.

بنیاد هانریش بل در تبعیت از سیاستهای مماشات جویانه امپریالیسم آلمان یک بار تلاش کرد که به جمهوری جنایت و سرکوب، چهره انسانی و دمکراتیک بدهد و امروز می خواهد چهره «فرهنگی»  به آن ببخشد! اما چهره جمهوری اسلامی در اذهان مردم جهان بخاطر ٢۵ سال مقاومت و مبارزه زنان، دانشجویان، کارگران و نویسندگان و روشنفکران جای هیچ ماسک قلابی و عوام فریبانه را بر نمی تابد. بنابراین بنیاد هانریش بل بار دیگر خود را در برابر مردم ایران و جهان بی اعتبار و رسوا ساخت.

ما از همه هنرمندان، روشنفکران و انسانهای آزادیخواه می خواهیم از طریق اعتراض خود به این بساط عوام فریبی، همبستگی خود را با مبارزات مردم ایران اعلام کنند.

سازمان زنان هشت مارس)ایرانی -افغانستانی( آوریل ٢٠٠۴