اخراج پناهندگان و مهاجرین افغانستانی از ایران ممنوع

اخراج پناهندگان و مهاجرين افغانستانی از ايران ممنوع!

 مرتجعين جمهوری اسلامی اين بار در متن شرايط جنايتبار بين المللی که گويا کمترين جنايت آوارگی  مردم جهان است، فرصت را مساعد ديده و با تائيد سازمان ملل دست به اخراج وقيحانه و آشکار هزاران افغانستانی ساکن ايران زده اند.  اين اخراج حتی با قوانين نمايشی بين المللی هم همخوانی ندارد!

بسياری از اين پناهجويان در مخالفت با جريانات اسلامی گوناگون از اوايل دهه 90 مجبور به ترک افغانستان شده اند.  آنان از  جنايت و تجاوز و جنگ های بين سران قبايل و ناامنی های ناشی از آن فرار کردند. آنان در مخالفت با سرکوب وحشيانه اين نيروها کشورشان را ترک کردند.  از زمانی که کشور افغانستان به ميدان تاخت و تاز اين نيروها تبديل شد، بی حقوقی زنان ابعاد هولناکی به خود گرفت و بسياری از زنان افغانستانی برای فرار از مرگ به تب (رفتن به کشورهای زن ستيزی چون ايران و پاکستان) راضی شدند!

امروز پس از اين همه جنگ و کشتار هم چنان دارودسته های اسلامی و جهادی  بر افغانستان حاکمند، اما اين بار با حضور نظامی دول امپرياليستی و سازمان ملل و ساير نهادهای بين المللي.  افغانستان هم چنان  ميدان تاخت و تاز نيروهای اسلامی و تصفيه های قومی و قبيله ای ميان آنان است.

بسياری از پناهجويان در مخالفت با حاکمان کنونی کشورشان را ترک کرده اند. اکثر فرزندان اين پناهجويان يا در ايران متولد شده اند و يا در آنجا بزرگ شده و تحصيل کرده اند و هيچ  قرابتی با افغانستان ندارند در اساس شهروند ايرانی هستند.  بسياری از مردان افغانی با زنان ايرانی ازدواج کرده اند و کودکانشان در ايران متولد و رشد کرده اند و بدليل قوانين زن ستيز اسلامی کودکان اين خانواده ها حق شهروندی ايران را ندارند!

فقر و فلاکت، نا امني، بيکاري، تجاوز به زنان، بی حقوقی آشکار زنان تحت قوانين اسلامی و نبود مسکن و بهداشت حداقل، افغانستان را به جهنمی تبديل کرده است که رفتن به آنجا برای هر پناهنده افغانستانی به معنی نابودی خود و خانواده است.

بسياری از پناهجويان که طی سال گذشته به افغانستان بازگشتند در مواجهه با بی خانمانی و فلاکت و ناامنی فرار را بر قرار ترجيح داده و عليرغم اينکه در ايران با استثمار شديد، تحقير فرهنگی و بی حقوقی مفرط روبرو هستند دوباره به ايران بازگشتند.

 ما قويا از مقاومت و مبارزه پناهجويان افغانستانی در ايران عليه اين سياست ارتجاعی جمهوری اسلامی حمايت می کنيم و از مردم آزاديخواه و مترقی ايران می خواهيم که به طرق گوناگون به ياری آنان برخاسته و مانع اجرای اين سياست ارتجاعی و غيرانسانی جمهوری اسلامی شوند.

ما از همه افکار آزاديخواه  و از همه نيروهای مترقی می خواهيم که از طرق گوناگون به اين سياست ارتجاعی اعتراض کنند.  بی شک اعتراضات يکپارچه و متحد ما ارتجاع اسلامی را به عقب نشينی وادار خواهد کرد.

 سازمان زنان هشت مارس (ايرانی، افغانستانی)

ارديبهشت 83