درود بر شرکت کنندگان در تظاهرات 22 خرداد

به شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی 22 خرداد

اعتراض به نقض حقوق زنان بر حق است

زنان و مردان آزاده،

قوانين نابرابر بيش از ربع قرن است که زندگی ما زنان را به جهنم بدل کرده است. مبارزه با اين قوانين يکی از عرصه های مهم مبارزات زنان در ربع قرن اخير بوده و لغو کليه اين قوانين خواست بر حق زنان است. خواستی که تحققش قدم مهمی در برابری زن و مرد و احقاق حقوق دموکراتيک مردم  است. 

ما از مبارزه برای تحقق اين امر دفاع می کنيم. امروز که امکان تحقق اين خواسته ملموس تر شده و جنب و جوشی در دل همه ما افکنده، با صراحت به آنچه برايش مبارزه می کنيم بيانديشيم. فراموش نکنيم که اين قوانين بر پايه شرع و مذهب بنا شده اند و مبارزه برای لغو آنها بدون کوتاه شدن دست مذهب از قانون ممکن نيست. اين خواست بر حق زنان ايران، بدون جدائی کامل دين از دولت متحقق نخواهد شد و در اين صورت ديگر جمهوری اسلامی در کار نخواهد بود. چشم خود را بر اين واقعيات نبنديم. اثر اسيد و تيغی که به خاطر بد حجابی صورتمان را گزيد هنوز برجاست. سنگ ها هنوز می بارند. شمشيری که گاه و بيگاه بر کوچکترين حرکت حق طلبانه ما کشيدند، هيچگاه غلاف نشد.

مبارزه برای رهائی زنان مبارزه ايست طولانی ولی  امروز می توان قدم های مهمی در اين راه برداشت. امروز به کارزاری نياز داريم که خواسته های فوری اکثريت زنان جامعه را بيان کند، اهدافش را به صراحت مطرح کند، مظهر اصلی زن ستيزی را هدف قرار دهد، هيچگونه توهمی نسبت به مردسالاران حاکم بر ايران و جهان نداشته باشد، و بتواند اکثريت زنان جامعه را در مبارزه راديکال برای تحقق اين خواسته ها متحد کند.

بر پايه اين نياز فوری است که ما و جمعی از فعالين رهائی زنان در خارج کشور از ماه مارس، کارزار لغو کليه قوانين نابرابر و مجازات های اسلامی عليه زنان را آغاز کرده ايم و به سهم خويش برای لغو اين قوانين و مجازات ها می کوشيم. مسلما با ياری تمامی زنان و مردان آزاديخواهی که به ضرورت اين مبارزه آگاهند، تحقق اين امر نزديک تر خواهد شد.

پيش بسوی اتحاد صفوف مبارزاتی زنان ايران برای لغو کليه قوانين نابرابر و مجازات های اسلامی

سازمان زنان هشت مارس (ايرانی- افغانستانی) 12 خرداد 1384