اطلاعیه‌ی ویژه: احتمال تغییر زمان سفر روحانی به بلژیک

اطلاعیه‌ی ویژه:

احتمال تغییر زمان سفر روحانی به بلژیک

در پی حملات انتحاری و کشتار در فرودگاه و متروی بروکسل، این شهر مجددا در وضعیت امنیتی و اضطراری قرار گرفته است. طبق اطلاع رسانی پلیس و مقامات امنیتی، تا اطلاع ثانوی تقریبا تمام راهپیمایی‌ها و آکسیون‌های اعتراضی لغو خواهند شد، همان‌طور که تظاهرات دولتی و رسمی «علیه وحشت» که بنا بود روز یکشنبه ۲۷ مارس برگزار شود، لغو شد. مقامات رسمی توان و تمایلی به پاسخ‌گویی ندارند و پلیس بروکسل در پاسخ به تماس ما تلویحا اعلام کرد که احتمال به تعویق افتادن سفر روحانی وجود دارد. هرچند این پاسخ قطعی نیست اما مشخصا اعلام شده است که اکثر سفرهای مقامات کشورها به بلژیک فقط در چارچوبه‌ی «مبارزه با تروریسم» خواهد بود و سایر دیدارها به تعویق خواهد افتاد.

با استقبالی که از فراخوانِ شماره یک شد، ما در جریان هستیم که دوستان و رفقا از بلژیک و سایر کشورها در حال تدارک برای شرکت در این مبارزه بوده‌اند، بنابراین خودمان را موظف دانستیم که اطلاع رسانی نماییم. با وجود تمام اخبار ضد و نقیض و جو متشنج اروپا و بلژیک، ما کماکان در تدارک و آماده‌ی سازماندهی مبارزه علیه سفر روحانی به بلژیک هستیم و خواهیم بود. در صورت به تعویق افتادن این سفر، مسلما ما برای موقعیت دیگری تدارک خواهیم دید. همان‌طور که تعویق سفر روحانی به پاریس به علت کشتارهای پاریس، عزم ما را در مبارزه کم نکرد، در شرایط فعلی بروکسل نیز تا زمانی که خبر قطعی نشده ما خود را برای تاریخ اعلام شده (۳۰ و ۳۱ مارس) آماده کرده‌ایم و در غیر این صورت برای تاریخ بعدی تدارک خواهیم دید.

قطعا در این شرایط بیش از پیش روشن شده است که مبارزه علیه سفر روحانی به عنوان نماینده‌ی رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی و اولین داعش منطقه، به مبارزه با میلیتاریسم و تروریسم؛ و مبارزه با بنیادگرایی اسلامی و سرمایه‌داری امپریالیستی گره خورده است، بنابراین ما با عزم راسخ‌تری برای این مبارزه تدارک خواهیم دید. از کلیه سازمان‌ها، نهادها و افرادی که به درستی از فراخوان شماره یک حمایت کرده و مبارزه علیه رژیم جنایتکار و زن‌ستیز جمهوری اسلامی را جدا از مبارزه علیه کلیه امپریالیست‌ها نمی‌دانند نیز انتظار داریم که از انعطاف لازم برخوردار باشند و در صورت به تعویق نیفتادن این سفر که ما حتما در اطلاعیه‌ی شماره دو آن را منعکس خواهیم داد، خود را به بلژیک برسانند.از تمام نیروها و افرادی که بخشی از این مبارزه هستند نیز می‌خواهیم که منتظر اطلاعیه‌های بعدی ما باشند تا این مبارزه را هر چه متحدتر و هرچه گسترده‌تر به پیش بریم.

به امید پیروزی

سازمان زنان هشت مارس( ایران-افغانستان) و کمیته جوانان بلژیک

۲۷ مارس ۲۰۱۶

تماس با ما:

committeebe@gmail.com

0032-486484365