دو گزارش از آکسیون‎های اعتراضی – لندن

دو گزارش از آکسیونهای اعتراضی – لندن

 

9 ژانویه

با وجود هوای بسیار سرد لندن سازمان زنان 8 مارس به همراه برخی از فعالین کمیته جوانان در میدان ترافالگار یکی از بزرگترین میدانهای لندن تظاهرات ایستادهای را در دفاع از مبارزات مردم و با خواست آزادی بدون قید و شرط  کلیه زندانیان سیاسی برگزار کردیم.

در طی 6 ماه گذشته ما هر هفته در این مکان با برگزاری آکسیون اعتراضی سعی کردیم که جنایات جمهوری اسلامی علیه زنان، جوانان و مردم ، با طرح خواستهایی همچون: نه به حجاب اجباری، نه به سنگسار، جدائی دین از دولت، نه به جمهوری اسلامی، نه به امپریالیسم، آزادی زندانیان سیاسی، نه به اعدام، نه به شکنجه و.... را نشان دهیم. در این آکسیونها تلاش کردیم که با قرار دادن نمایشگاه عکس که گوشه ای از ددمنشی نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی علیه مردم است را نشان دهیم و هم چنین با قرار دادن میزی که با شعار «سرنگون باد جمهوری اسلامی» مزین شده است، به جمع آوری امضا در محکومیت رژیم جمهوری اسلامی و خواست آزادی زندانیان سیاسی و کمک مالی، به جلب افکار مترقی مردم کشورهای مختلف بپردازیم.

 

در این هفته به علت سردی بیش از حد هوا قادر به چسباندن عکسها و پلاکاردها نبودیم در نتیجه با در درست گرفتن شعار « سرنگون باد جمهوری اسلامی ایران» و « آزادی زندانیان سیاسی» سعی کردیم توجه عابرین را جلب کرده، در بین آنانی که علاقمند به داشتن اطلاعات بیشتری در مورد مبارزات مردم بودند به گفتگو بپردازیم و در بین آنان اعلامیه به زبان انگلیسی پخش کنیم.

 

8 ژانویه

سازمان زنان هشت مارس به همراه سایر نیروها ی مترقی تظاهرات ایستاده ای را در حمایت از مبارزات مردم و با خواست آزادی زندانیان سیاسی مقابل دفترعفو بین المللی در لندن برگزار کرد. هزاران امضایی را که در طول شش ماه گذشته تشکل زنان 8 مارس برای آزادی زندانیان سیاسی در آکسیونهای هفتگی خود جمع آوری کرده بود، در اختیار دفتر عفو بین المللی قرار داد.

در طی این تظاهرات فعالین  زنان هشت مارس با پخش اعلامیه‏های  فارسی و انگلیسی در بین شرکت‏کنندگان و عابرین به افشای هر چه بیش‏تر رژیم زن‏ستیز جمهوری اسلامی پرداختند.

 

مهسا اعتماد ـ   فعال سازمان زنان هشت مارس (ایران ـ افغانستان) ـ  لندن

2010-01-09

mahsaetemad@yahoo.co.uk