از آغاز تجاوز نظامی آمریکا و همدستانش به عراق، در اعتراض به این جنگ میلیونها نفر در سراسر جهان به خیابانها آمدند

از آغاز تجاوز نظامی آمریکا و همدستانش به عراق، در اعتراض به این جنگ میلیونها نفر در سراسر جهان  به خیابانها آمدند. سازمان زنان هشت مارس (ایرانی، افغانستانی) علاوه بر شرکت فعال در این اعتراضات، مبادرت به پخش اخبار این مبارزات از طریق بولتن های خبری نمود. در اینجا بخش هایی از این دوبولتن را درج می کنیم.

بولتن شماره 1

گزارشات مبارزات ضد جنگ

20 مارس 2003

در هر کجا که هستید به مبارزات ضد جنگ بپیوندید!

 

آلمان – برلین

بیش از 50 هزار دانش آموز در اعتراض به جنگ تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس در خیابان های برلین دست به تظاهرات زدند.

فرانکفورت

طبق گزارش واحد فرانکفورت سازمان زنان هشت مارس، هزاران نفر بسوی سفارت آمریکا در این شهر راهپیمائی کردند. فعالین سازمان زنان هشت مارس، افغانی ها و ایرانیان را به شرکت در این تظاهرات دعوت کرده و فعالانه در آن شرکت کردند. شعارهای تظاهرات: نه به جنگ! ارتش اشغالگر بیرون از خاورمیانه!

پرچم سوراخ سوراخ شده آمریکا بعنوان سمبل شکست آمریکا در این تظاهرات حمل می شد.

برمن

بیش از 6000 نفر در اعتراض به شروع جنگ در مرکز این شهر تجمع کردند. فعالین سازمان زنان هشت مارس ضمن شرکت فعالانه، اطلاعیه هایی به زبان آلمانی علیه جنگ پخش کردند.

گوتینگن

در این شهر به فراخوان جریانات و سازمان های آنتی راسیست، آنتی فاشیست، آنتی کاپیتالیست و سازمان زنان هشت مارس (ایرانی، افغانستانی) تظاهراتی با شرکت بیش از 2000 نفر برگزار شد. تظاهرات بسوی پادگان ارتش که در اطراف شهر واقع شده، حرکت کرد. سخنران سوم این تظاهرات، نماینده سازمان هشت مارس بود که پس از افشای جنایات آمریکا، به نقش مستقیم و غیر مستقیم آلمان در جنگ اشاره کرد. در پایان این تظاهرات پرچم  آمریکا به آتش کشیده شد. برخی شعارهای این تظاهرات: این جنگ را متوقف کنید! در هر کثافتکاری ارتش آلمان هم دخالت دارد! علیه جنگ سکوت نکنید!

پاریس

نزديك به صد هزار نفر از مردم پاريس در ميدان كنكورد،  مقابل سفارت آمريكا گرد آمدند. به علت ازدحام جمعيت در تمامي خيابانهاي اطراف اين ميدان تظاهرات ادامه داشت. از ساعت شش بعد ازظهر تا پاسي از شب مارش قدرتمند تظاهركنندگان خيابانهاي يپاريس را به لرزه درآورد. فضاي پاريس با شعارهائي چون «جنگ امپرياليستي را متوقف كنيد» «بوش شارون جنايتكار بايد محاكمه شوند» آكنده شده بود. آغاز گران اين تظاهرات هزاران دانش آموز پاريسي بودند كه از صبح مدارس را تعطيل كردند و  روانه خيابانها شدند. برجسته ترين شعار تظاهرات شعار «يك دو سه چهار، ما جنگ كثيف شما را نمي خواهيم بود». شعاري كه توسط جنبش «به نام ما نه» در آمريكا فراگير شده است. زنان هشت مارس – پاريس 21 مارس

آمریکا- شیکاگو

تظاهرات شهر شیکاگو به درگیری پلیس با مبارزین ضد جنگ کشید. در این تظاهرات بیش از هزار تن دستگیر شدند. یکی از تاکتیک های تظاهرکنندگان مسدود کردن خیابانهای شهر و به کنترل در آوردن بخش هایی از شهر بود. فعالین ضد جنگ پلاکاردهایی با خود داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود: «بمباران ها را متوقف کنید!» «نه جنگ برای نفت!»

نیویورک

تظاهرات بزرگ و رزمنده در نیویورک برپا شد. جمعیت بشدت عصبانی بود. و زد و خوردهای پراکنده میان مردم و پلیس صورت می گرفت. عده ای از تظاهر کنندگان روی پلاکاردهای شان نوشته بودند: تکزاس را بمباران کنید! مردم در حالی که بر قوطی های خالی می کوبیدند، شعار می دادند: «بوش را دستگیر کنید!»، «صلح همین حالا!» و «بوش، پدرت هم قاتل بود!»

سانفرانسیسکو

تظاهرات سانفرانسیسکو با رادکالیسم و رزمندگی برگذار شد. در تظاهرات بزرگ این شهر بیش از 1600 نفر دستگیر شدند. و یک نفر کشته شد که هنوز از چگونگی کشته شدن او اطلاعی در دست نیست.

ویژگی مبارزات ضد جنگ در آمریکا، رزمندگی سیاسی بسیار بالای آن است و این در حالی است که امپریالیسم آمریکا از آغاز جنگ اقدامات امنیتی و نظامی ویژه ای بر اهالی این کشور تحمیل کرده است. این رزمندگی و رادیکالیسم در جنبش آمریکا بی سابقه نیست. زیرا این کشور از سابقه مبارزاتی انقلابی از دهه 60 و 70 برخوردار است. جمعیت عمده جنبش ضد جنگ را نسل جوان تشکیل می دهد، اما مبارزین دهه 60 نقش بسیار مهمی در آن دارند. جمعیت تظاهراتها از هر رنگ و نژادی است  و این خصلت بسیار انترناسیونالیستی به آن بخشیده است.

ایتالیا

تظاهرات های ضد جنگ ایتالیا بلحاظ شمار و تعداد شرکت کننده از بزرگترین تظاهرات های اروپا می باشد و همانند جنبش ضد گلوبالیزاسیون در آنجا رزمنده است. مطمئنا این جنبش به ورای اعتراضات صرف خواهد رفت، بی شک از دل آن یک جنبش انقلابی پایدار متولد خواهد شد. لازم به یادآوری است که برلوسکونی نخست وزیر ایتالیا پا در جای پای موسولینی گذاشته و از اولین متحدین اروپایی هیتلر آمریکایی است.

اردن

ظهر پنج شنبه گروه کثیری از دانشجویان اردنی در اعتراض به جنگ آمریکا دست به تظاهرات زدند. این راهپیمایی که شمار شرکت کنندگان در آن حدود پنج هزار نفر اعلام شد با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل همراه بود. گفتنی است که گزارشی از سرکوب تظاهر کنندگان از سوی نیروهای امنیتی و انتظامی اردن انتشار نیافته است. (از سایت روشنگری)

مصر

هزاران مصری خشمگین در مقابل سفارت آمریکا در قاهره تظاهرات کردند. شعارهای «مرگ بر مریکا، مرگ بر مبارک» بر فضای تظاهرات طنین انداخته بود. این تظاهرات نقطه عطف مهمی در اوضاع سیاسی مصر است. زیرا پس از سالیان دراز برای اولین بار توده های مردم پرده های خفقان رژیم فاشیستی مبارک را دریدند و در تظاهرات های خیابانی به زد و خورد با ماموران امنیتی و پلیس رژیم مصر که تا مغز استخوان وابسته به آمریکاست، پرداختند.