گزارشی از تجمع اعتراضی در خرونینگنِ هلند

علیه اعدام و موج جدید این قتل های حکومتی در ایران!

شنبه ۲۰ ژانویه  ۲۰۲۴، سازمان زنان هشت مارس (ایران_افغانستان)، همراه با یکی دیگر از نیروهای سیاسی ایرانی  در شهر خرونینگنِ هلند، گرد هم آیی را در محکومیت مجازاتِ «اعدام» و افشای جنایات جمهوری اسلامی، با هدف جلب حمایت های مردمی، مقابل دانشگاه خرونینگن، برگزار کردند!

عکس اعدام شدگان اخیر و محکومین به اعدام، تصویر ژینا، بنرهایی حاوی شعارهای هشت مارس و تصاویر مبارزاتی و افشاگرانه در این گرد هم آیی و همچنین پرفورمنس بدون کلامی که یکی از فعالین هشت مارس با در دست داشتن طناب دار و بستن نوار سیاه زیر چشم خود، همراه با شعار «نه به اعدام» در دست دیگرش، اجرا کرد؛ به خوبی توانست توجه بسیاری از عابرین را به خود جلب نمایند.

 در این گرد هم آیی، تعداد قابل توجهی اعلامیۀ «نه به اعدام» از طرف سازمان هشت مارس، به زبان های فارسی، انگلیسی و هلندی در بین بازدیدکنندگان، پخش شد و متن اعلامیه، به زبان های فارسی و هلندی پشت میکروفون قرائت شد.

بازدیدکنندگان که اغلب جوان و دانشجو بودند، با وجود سرمای هوا و باد شدید، علاقه مندانه با برگزار کنندگان وارد گفتگو شده و اغلب، حمایت خود را از مبارزات زنان و سایر اقشار در ایران، ابراز می کردند.

 








سازمان زنان هشت مارس (ایران افغانستان) هلند – خرونینگن

٢١ ژانویه ٢٠٢۴