گزارش اولیه از برگزاری مراسم سوم مارس در فرانکفورت

سایت هشت مارس

گزارش اولیه از برگزاری مراسم سوم مارس در فرانکفورت

امروز، سوم مارس، به همراه دیگر فعالین کارزار زنان در برخی کشورهای اروپا و آمریکای شمالی آکسیونی در پیشواز هشت مارس در فرانکفورت برگزار شد.

این آکسیون که به همت جمعی از فعالین ایرانی و افغانی کارزار از فرانکفورت و حومه به همراه فعالین دوسلدورف سازماندهی شده بود، جمعی بیش از 30 نفر از فعالین فرانکفورت را از ساعت سه تا پنج بعد از ظهر در یکی از میادین بزرگ شهر گرد آورد. ترکیب شرکت کنندگان بین المللی و شامل فعالین از آلمان، افغانستان، ایران، کردستان، ترکیه، نپال بود. عکس هایی که از سرکوب زنان و همینطور مبارزات زنان در ایران و افغانستان تهیه شده بود، زینت بخش آکسیون بود. و شعارهایی نظیر چون «ما خواهان جهانی هستیم که در آن به هیچ  توجه زیادی به خود جلب می کرد.

"ما خواستار جهانی هستیم که در آن هیچ دختر خردسالی به «حجله» تجاوز نرود" و یا "ما خواستار جهانی هستیم که در آن هیچ زنی به جرم دوست داشتن و یا رابطه جنسی مجازات و سنگسار نشود".... در کنار شعار اصلی امسال کارزار "نه به امپریالیسم، نه به ارتجاع، ما در حال خلق جهان دیگری هستیم" بر پلاکاردها نقش بسته بود.

یکی از فعالین چپ و زنان آلمان که در حمایت از کارزار در آکسیون شرکت کرده بود، اعلامیه کارزار و متون تبلیغی ما را به آلمانی قرائت کرد. هر چند هوای سرد و باد شدید در ابتدا باعث شد که عابرین زیاد متوجه آکسیون نشوند، ولی با ابتکار فعالین، با به صدا در آوردن طبلی که از دوستان ترک به عاریه گرفته بودیم در حالیکه شعارها را به دست گرفته و حلقه زده بودیم و با همخوانی شعارهای منظوم به زبان آلمانی، کم کم توجه عابرین را به خود جلب کردیم و رهگذران جوخه جوخه برای اطلاع از اهداف آکسیون به طرف ما آمدند. از جمله یک گروه 15 نفره از دانشجویان خبرنگاری از اسپانیا با یکی از فعالین مصاحبه کردند و گفتند در سایت خود منتشر می کنند. آنها همگی با قوانین اسلامی مخالف بودند و مداخله و تجاوز نظامی غرب را نیز قبول نداشتند.

یک زن و شوهر شیک و پیک آلمان که اصلا فکر نمی کردیم به این گونه مسائل علاقه داشته باشند نیز بعد از خواندن شعارها و صحبت، حمایت خود را از ما اعلام کردند.

مردی آلمانی انتقاد کرد که چرا این کارها را در کشور خودتان نمی کنید. که گفتیم ما اینجا تبعید هستیم، و دولت شما از جمهوری اسلامی حمایت می کند. و ما اینجا هستیم که صدای زنان ایران را به گوش مردم آلمان برسانیم.

نه فقط آلمانی ها، بلکه مردمی از کشورهای مختلف اروپایی، از ایران و افغانستان، و از شرق آسیا به محض دیدن ما و شنیدن سر و صدای ما به طرف ما آمده، اعلامیه ها را می گرفتندف از اهداف ما سوال می کردند، و اکثر قریب به اتفاق، حمایت خود را از خواسته های ما اعلام می کردند.

فعالیتی بود موفقیت آمیز که طی آن بسیاری را از اهداف کارزار و تظاهرات هشت مارس در لاهه مطلع کردیم.

 فعالین کارزار در فرانکفورت - آلمان

3  مارس 2007