پیام به شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی 22 خرداد، اعتراض به نقض حقوق زنان بر حق است.

زنان و مردان آزاده،

قوانین نابرابر بیش از ربع قرن است که زندگی ما زنان را به جهنم بدل کرده است. مبارزه با این قوانین یکی از عرصه های مهم مبارزات زنان در ربع قرن اخیر بوده و لغو کلیه این قوانین خواست بر حق زنان است. خواستی که تحققش قدم مهمی در برابری زن و مرد و احقاق حقوق دموکراتیک مردم  است. 

امروز که امکان تحقق این خواسته ملموس تر شده و جنب و جوشی در دل همه ما افکنده، با صراحت به آنچه برایش مبارزه می کنیم بیاندیشیم. فراموش نکنیم که این قوانین بر پایه شرع و مذهب بنا شده اند و مبارزه برای لغو آنها بدون کوتاه شدن دست مذهب از قانون ممکن نیست. این خواست بر حق زنان ایران، بدون جدائی کامل دین از دولت متحقق نخواهد شد و در این صورت دیگر جمهوری اسلامی در کار نخواهد بود.

ما بعنوان بخشی از گرایش رادیکال جنبش زنان ایران، حمایت بدون قید و شرط خود را از خواسته های زنان، بویژه زنان کم درآمد و زنان کارگر، از جمله حق تشکل آزاد کارگری، اعلام می کنیم و ضمن پشتیبانی از گردهم آئی امروز، صریحا اعلام می داریم که قوانین زن ستیزانه موجود بدون سرنگونی جمهوری اسلامی و تغییرات بنیادین در مناسبات حقوقی اقتصادی سیاسی از بین نخواهد رفت.

مبارزه برای رهائی زنان مبارزه ایست طولانی ولی امروز می توان قدم های مهمی در این راه برداشت. امروز به کارزاری نیاز داریم که خواسته های فوری اکثریت زنان جامعه را بیان کند، اهدافش را به صراحت مطرح کند، مظهر اصلی زن ستیزی را هدف قرار دهد، هیچگونه توهمی نسبت به مردسالاران حاکم بر ایران و جهان نداشته باشد، و بتواند اکثریت زنان جامعه را در مبارزه رادیکال برای تحقق این خواسته ها متحد کند.

بر پایه این نیاز فوری است که ما و جمعی از فعالین رهائی زنان در خارج کشور از ماه مارس، کارزار لغو کلیه قوانین نابرابر و مجازات های اسلامی علیه زنان را آغاز کرده ایم و به سهم خویش برای لغو این قوانین و مجازات ها می کوشیم. مسلما با یاری تمامی زنان و مردان آزادیخواهی که به ضرورت این مبارزه آگاهند، تحقق این امر نزدیک تر خواهد شد.

پیش بسوی اتحاد صفوف مبارزاتی زنان ایران برای لغو کلیه قوانین نابرابر و مجازات های اسلامی

22 خرداد 1384

کارزار لغو کلیه قوانین نابرابر و مجازات های اسلامی علیه زنان

سازمان زنان هشت مارس (ايرانی – افغانستاني)، کانون بين المللی زنان پيشرو، کميته زنان کانون ايرانيان لندن

سيمین آزاد، بيتا اصغری، مريم افراسیاب پور، اشرف السادات امید مهر، مهزاد امید مهر،مهراز امید مهر، سينا انصاری،سودابه اردوان، شعله ايرانی،  زيور بامیری ، پروانه بکاه، ناهيد بهمنی، ناهيد باقری، ايران پرورش، مريم پويا، استی پيروتی، لاله حسين پور، ميترا حقوقی، فيروزه راد، مهشيد راستی، صبا راهی، مهری زند، ثريا  زنگبری، مينو ستوده، پروانه سلطانی، عزيزه شاهمرادی، گیسو شاکری، الهه شکرايی، بانو صابری، مينو صمدی، شکوه طوافچیان، ستاره عباسی، مريم عظيمی، هما عليزاده، زهرا عرفانی، هما غفوری، اخگر فرزانه، فيروزه فولادی،  هايده فولادی، ليلا قرائی، آمنه کاکه باوه، زهرا کاملی، زيبا کرباسی، صديقه محمدی، زمان مسعودی، آذر مساوات، ياسمين ميظر، مهناز مقدم، ناهيد نعيمی، حميلا نيسگيلی، سارا نیکو،

کارول هیل(Karol Hill

جکی رایت(Jakie Wright)

 ساندرا گیبس (Sandra Gibbs   (

 

برای اطلاعات بیشتر با ای میل زیر تماس بگیرید.

zan_dem_iran@hotmail.com