روز پنجشنبه 22 بهمن سازمان زنان هشت مارس به همراه کمیته جوانان و شورای همبستگی با مبارزات مردم تظاهرات ایستاده ای را در مقابل

 

مرگ بر رژیم زن ستیز

 گزارشی از تظاهرات 22 بهمن در لندن

 

 

روز پنجشنبه 22 بهمن سازمان زنان هشت مارس به همراه کمیته جوانان و شورای همبستگی با مبارزات مردم تظاهراتی را در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در لندن برگزار کردند.

با اینکه در فراخوان ما برای برگزاری تظاهرات ساعت 5 عصر اعلام شده بود، اما فعالین تشکل زنان هشت مارس از ساعت 3 بعد از ظهر تظاهرات را آغاز کردند.

تشکل زنان هشت مارس با پرچم و پلاکارد هائی که خواست زنان ایران هم چون « سرنگون باد جمهوری زن ستیز اسلامی» « نه به مردسالاران امپریالیستی» «نه به حجاب اجباری» « جدائی دین از دولت» « زنان برای جامعه ای بدون ستم و استثمار مبارزه می کنند»

« نه به سنگسار» را نشان می داد در تظاهرات گسترده لندن شرکت کرد.

 

شرکت کنندگان از طیف ها مختلف سنی از شهر های انگلیس خود را به این تظاهرات رسانده بودند. اما آنچه جلب نظر می کرد حضور انبوه جوانان بود و هم چنین تا آخرین ساعات،  تظاهرات کنندگان بخصوص جوانان مصمم بودند که به تظاهرات حتی بعد از ساعت اعلام شده، ادامه دهند.

 

در این تظاهرات یکی از فعالین هشت مارس در نوبت های کوتاه به سخنرانی در مورد نقش و جایگاه مبارزات زنان بخصوص در8 ماه اخیر پرداخت که مورد استقبال بسیاری قرار گرفت. هم چنین شعار هائی از جانب ما از بلند گو داده میشد که مردم شرکت کننده آنرا تکرار می کردند. شعارهائی هم چون : مرگ بر این رژیم زن ستیز، مرگ بر رژیم سنگسار، مرگ بر رژیم شکنجه، مرگ بر رژیم اعدام، جمهوری اسلامی مرگت فرا رسیده، جمهوری اسلامی با هر جناح و دسته نابود باید گردد، زندانی سیاسی آزاد باید گردد و .......

 

در این تظاهرات در نوبت های مختلف برخی از شرکت کنندگان بخصوص جوانان از گروه ها و سازمان های مختلف تلاش داشتند صف پلیس را که در مقابل تظاهر کنندگان ایستاده بودند را بشکنند و خود را به سفارت برسانند. هر بار پلیس مانع از این حرکت می شد و جوانان با خشم فریاد می زدند  « مرگ بر جمهوری اسلامی» « سفارت این لانه جاسوسی بسته باید گردد».

 

فعالین سازمان زنان هشت مارس(ایران-افغانستان)- انگلستان

23 بهمن برابر با 12 فوریه 2010

www.8mars.com

zan_dem_iran@hotmail.com